کد خبر: 362150
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۹ ۱۲:۳۲:۵۰
| |

«استولتنبرگ» با رئیس‌جمهوری فرانسه دیدار می‌کند

دبیرکل ناتو قرار است به زودی در پاریس با رئیس‌جمهوری فرانسه دیدار داشته باشد و به بررسی اظهارنظرهای اخیر او درباره این ائتلاف نظامی بپردازد.

«استولتنبرگ» با رئیس‌جمهوری فرانسه دیدار می‌کند
کد خبر: 362150
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۹ ۱۲:۳۲:۵۰

اعتمادآنلاین| ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در حالی قرار است با امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه در پاریس دیدار کند که اخیراً رئیس جمهوری فرانسه اعلام کرده بود که ناتو در حال «مرگ مغزی» است.

انتقاد تند رئیس جمهوری فرانسه باعث نگرانی‌ها و خشم کشورهای اروپایی و دولت آمریکا پیش از نشست اوایل دسامبر رهبران ناتو در لندن شده است.

دبیرکل ناتو روز سه‌شنبه اعلام کرد: بهترین راه برای بررسی و از میان بردن اختلافات این است که سر میز مذاکره بنشینیم و به بررسی آنها بپردازیم و پیام‌ها و انگیزه‌های مربوط به این مساله را به طور کامل درک کنیم.

او پیش از نشست وزرای دفاع ناتو که امروز (چهارشنبه) برگزار می‌شود، گفت: پیام من این است که ناتو در حال سازگاری است، یک ائتلاف سریع و مسئولیت پذیر است.

این اظهارنظر از سوی دبیرکل ناتو پس از آن مطرح شد که رئیس جمهوری فرانسه به مجله اکونومیست گفته بود «آنچه ما اکنون در حال تجربه آن هستیم، یک مرگ مغزی برای ائتلاف ناتو است. شما شرکایی در سطح جهان دارید و هیچ همکاری در زمینه تصمیم‌گیری‌های استراتژیک بین آمریکا و متحدان ناتو وجود ندارد. از نظر سیاسی و استراتژیک ما نیاز به تشخیص این مشکل داریم.»

اظهارنظرهای رئیس‌جمهوری فرانسه پس از آن مطرح شد که ایالات متحده نیروهای خود را به صورت ناگهانی از شمال شرق سوریه خارج کرد و به ترکیه اجازه داد تا حملات خود را علیه کردها در شمال شرق سوریه افزایش دهد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها