محمد کیانوش‌راد، عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

ارتباط دولت با مردم و احزاب سیاسی بسیار ضعیف است/ دولت باید موضوع اصلاح قیمت بنزین را با صداقت و شفافیت به مردم اعلام می‌کرد

فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: ارتباطات اجتماعی دولت با طبقات گوناگون اجتماعی، NGOها و احزاب سیاسی بسیار ضعیف است. گویی آقای روحانی خود را بی‌نیاز از ارتباط معنادار و سیستماتیک با احزاب گوناگون و حتی احزاب حامی خود می‌داند.

ارتباط دولت با مردم و احزاب سیاسی بسیار ضعیف است/ دولت باید موضوع اصلاح قیمت بنزین را با صداقت و شفافیت به مردم اعلام می‌کرد
کد خبر: 362187
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۴ ۱۱:۴۵:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد کیانوش‌راد، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین درباره انتقاد از ارتباط دولت با مردم گفت: دولت می‌توانست موضوع قیمت بنزین را به شیوه‌ای متفاوت، مدبرانه و با تکیه بر صداقت و شفافیت به مردم اعلام کند. اینکه به یکباره مردم را در مقابل یک عمل انجام‌شده (ولو از دید مسئولان نظام درست) قرار دهیم شیوه‌ای نیست که مبتنی بر همراهی دولت و ملت باشد.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران با انتقاد از نحوه برقراری ارتباطات دولت با مردم و احزاب سیاسی عنوان کرد: متاسفانه ارتباطات اجتماعی دولت با طبقات گوناگون اجتماعی، NGOها و احزاب سیاسی بسیار ضعیف است. گویی آقای روحانی خود را بی‌نیاز از ارتباط معنادار و سیستماتیک با احزاب گوناگون و حتی احزاب حامی خود می‌داند.

کیانوش‌راد با اشاره به کاهش حامیان دولت افزود: به این ترتیب اقداماتی از این دست نه تنها موجب نارضایتی عموم مردم خواهد شد، بلکه در میان حامیان دولت هم با ریزش طرفداران دولت مواجه می‌شویم. بسیاری از کسانی که به دولت امید دل بسته بودند و با امید برای وضعیت بهتر پای صندوق‌های رأی حاضر شده بودند امروز با این سوال مواجه هستند که آیا دولت با اقدامات شتابزده و بدون اطلاع‌رسانی شفاف و کامل می‌تواند اعتماد آسیب‌دیده کنونی در میان حامیان خود را ترمیم کند یا خیر.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: هنگامی که وزیر نفت و در کنار آن رئیس کمیسیون انرژی مجلس به صراحت و با مخاطب قرار دادن مردم، آنها را از توجه به شایعات افزایش بنزین یا سهمیه‌بندی آن بر حذر می‌دارند و چند روز بعد به یکباره اعلام افزایش قیمت‌‌ها عمومی می‌شود، مردم حق دارند از چنین بی‌تدبیری‌هایی خشمگین شوند.

کیانوش‌راد با اشاره به فشاری که اقشار آسیب‌پذیر متحمل خواهند شد توضیح داد: باید توجه داشت که فشار اقتصادی وارد بر دهک‌های پایین جامعه و بخش آسیب‌پذیر فشار طاقت‌فرسایی است و بخش مرفه اجتماعی حتی با افزایش قیمت بنزین کمترین یا می‌توان گفت هیچ‌گونه آسیبی ندیده و نخواهند دید.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران گفت: این تنها طبقه متوسط و پایین جامعه است که بار فشارهای اقتصادی را در این زمان متحمل خواهد شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها