رضا رحمانی، وزیر صمت:

ممکن است افزایش قیمت بنزین درصد پایینی روی برخی قیمت‌ها تاثیر بگذارد

رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: طبق دستور رئیس‌جمهور دولت و دستگاه‌های دولتی طبق به هیچ عنوان تا پایان سال حق گران کردن هیچ کالا و خدماتی را ندارند.

ممکن است افزایش قیمت بنزین درصد پایینی روی برخی قیمت‌ها تاثیر بگذارد
کد خبر: 362190
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۹ ۱۳:۵۵:۰۰

اعتمادآنلاین| رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت(صمت) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات وزارت صمت در زمینه نظارت بر بازار جهت جلوگیری از افزایش قیمت‌ها در پی افزایش نرخ بنزین اظهار کرد: کمیت و کیفیت بازرسی‌های ما افزایش یافته است و همه امکانات در روزهای اخیر بسیج شده است تا در حق مردم اجحاف نشود و موج گرانی که بیشتر ناشی از بار روانی این قضیه است، تحمیل نشود.

وی با بیان اینکه «طبق گزارش‌های میدانی که داریم اقدامات ما در این جهت موثر بوده است»، افزود: در برخی کالاها و خدمات مثل حمل و نقل تاثیرات واقعی را هم داریم که بحث جدایی دارد، اما بیشترین تلاش ما این است که به دلیل مباحث روانی به شکل سوءاستفاده‌ای گرانی صورت نگیرد و گرنه در برخی جاها ممکن است این تصمیم درصد پایینی روی برخی قیمت‌ها تاثیرگذار باشد.

وزیر صمت خاطر نشان کرد: طبق دستور رئیس‌جمهوری، دولت و دستگاه‌های دولتی طبق به هیچ عنوان تا پایان سال حق گران کردن هیچ کالا و خدماتی را ندارند.

رحمانی همچنین درباره تولید خودروهای کم مصرف در شرایط افزایش قیمت بنزین گفت: در این رابطه دو مورد در دست اقدام داشتیم یکی بحث تولید خودروهای الکتریکی و برقی و دیگری هم موتور کم مصرف است که قبل از این طرح هم در دستور بوده و الان ضرورت آن بیشتر شده است.

وی در ادامه در پاسخ به پرسشی درباره علت افزایش قیمت برخی خودروها پس از افزایش قیمت بنزین اظهار کرد: هیچ افزایش قیمتی از سوی خودروسازها اعمال نشده است؛ این هم مربوط به این چند روز نبوده مثل همیشه که دلالی و برخی اقدامات می‌شد، الان هم بحث همان دلالی است و پیگیری می‌کنیم با عرضه بیشتر اجازه ندهیم افزیش قیمتی در این زمینه داشته باشیم.

وزیر صعنت در پاسخ به این پرسش که با افزایش قیمت بنزین برخی از کالاهای اساسی افزایش قیمت پیدا می‌کند،‌ وزارت صمت چه راهکاری دارد؟ خاطر نشان کرد: کنترل کالاهای اساسی بسیار مهم است که این کار اتفاقا در اولویت ما قرار دارد، اولویت بعدی ما نیز این است که با تشدید بازرسی‌ها اجازه ندهیم تورم روانی و انتزاعی افزایش پیدا کند که در حق مردم اجحافی صورت نگیرد.از سویی دیگر درصدی افزایش برخی کالاها اجتناب ناپذیر است و اگر آن درصد واقعی اعمال شود، شاید در طول زمان اتفاق خواهد افتاد؛ لکن بیشترین تلاش‌مان این است که در شاریط جدید افزایش بی رویه، بی‌جهت و سو استفاده گرانه اتفاق نیفتند. بر اساس گزارشات میدانی که دارم تا این لحظه بازار کنترل شده است.

رحمانی در پاسخ به پرسشی درباره اظهارات اخیر رهبری مبنی بر لزوم حذف قوانین دست و پا گیر در تولید گفت: رهبری بارها درباره فضای کسب و کار صحبت کردند و تذکر دادند در حوزه وزارت صمت امسال یکی از محورهایی که بر آن تاکید داریم بهبود فضای کسب و کار است. تعداد مجوزها، فرآیندها و سامانه باید تکمیل شود و اقداماتی در این حوزه انجام دادیم که رفع موانع شود؛ در گذشته 78 مجوز داشتیم که آن را به 46 رساندیم .

وی در پایان تاکید کرد:‌ بهبود فضای کسب و کار نیازمند یک کار جمعی است و تمامی دستگاه‌ها باید پای کار بیایند؛ این کار کمترین بودجه و منابع را می‌خواهد، زیرا اراده در این میان مهم‌ترین حرف را می‌زند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها