کد خبر: 362198
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۲ ۱۰:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» از چرایی برکناری سرمربی آرژانتینی تاتنهام گزارش می‌دهد:

پایان تلخ مائوریسیو پوچتینو/ سیاست‌های پوسیده تاتنهام، مربی محبوب آرژانتینی را ناکام گذاشت

اختلاف نظر با دنیل لوی، رئیس باشگاه تاتنهام، باعث شد پوچتینو از مادرید مستقیماً به بارسلونا برود و برای صحبت با لوی اقدامی نکند. شکست در مقابل لیورپول، پوچ را نابود کرده بود. عده بسیاری در باشگاه معتقد بودند او پس از آن شکست دیگر توانایی قبل را نداشت.

پایان تلخ مائوریسیو پوچتینو/ سیاست‌های پوسیده تاتنهام، مربی محبوب آرژانتینی را ناکام گذاشت
کد خبر: 362198
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۲ ۱۰:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ باشگاه تاتنهام هاتسپر، پس از برکناری سرمربی خود مائوریسیو پوچتینو، اعلام کرد ژوزه مورینیو جانشین او خواهد بود. مورینیو تا پایان فصل 2022-23 با این باشگاه قرارداد دارد. مورینیو پیش از این سرمربی پورتو، چلسی، رئال‌مادرید، اینترمیلان و منچستریونایتد بوده است. اما چه روندی منجر به برکناری سرمربی محبوب تاتنهام شد؟

برای درک اینکه چرا پوچتینو از تاتنهام هاتسپر اخراج شد باید به بخشی از عملکرد او رجوع کنیم که برایش بسیار محبوب بود؛ روند طبیعی رشد و تغییر بازیکنان نخبه.

بازیکن جوان و بااستعداد فوتبال در آغاز دوران حرفه‌ای‌اش از فرصت‌هایی که مربی در اختیارش قرار می‌دهد استقبال می‌کند. به مرور او تبدیل به ستاره‌ای ملی می‌شود که جایگاهی ثابت را در تیم به دست آورده است. بعد او پول بیشتری می‌خواهد و برای کسب پول بیشتر به دنبال فرصتی در یک باشگاه بزرگ‌تر است.

برای مربی‌ای همچون پوچتینو در چنین شرایطی تصمیم بر فروش بازیکن و استفاده از بازیکنان آکادمی منطقی‌ترین راه است. این اکوسیستم طبیعی فوتبال است. روند طبیعی رشد بازیکن در باشگاهی همچون تاتنهام؛ چیزی شبیه به بزرگ کردن فرزندان و تطبیق شرایط با رشد آنها.

اما مشکل از جایی آغاز می‌شود که این روند مختل شود. در 18 ماه گذشته بازیکنانی در تاتنهام حضور داشته‌اند که نتوانسته‌اند باشگاه را ترک کنند و نمی‌خواسته‌اند قراردادشان را تمدید کنند، در نتیجه ماندن‌شان در باشگاه بر جو متشنج تیم افزوده است.

اتفاقی مشابه چند فصل قبل انتقادات زیادی را در باشگاه آرسنال برانگیخت. برخی از بازیکنان اصلی تیم حاضر به تمدید قرارداد نبودند و این موضوع شرایط را بحرانی کرده بود. تاتنهام در حال حاضر دقیقاً در چنین شرایطی قرار دارد.

توبی آدرویلد، جان ورتونگن و کریستین اریکسن به 6 ماه پایانی قرارداد خود رسیده‌اند و دنی رز که قراردادش در تابستان 2021 به پایان می‌رسد اعلام کرده قرارداد جدیدی نخواهد بست.

این اتفاقات شرایط را برای پوچتینو چنان سخت کرد که در نهایت منجر به برکناری او شد.

در پایان فصل 2017-2018 پوچتینو از باشگاه درخواست کرد تصمیم جدی‌ای در ارتباط با مسائل مربوط به نقل و انتقالات باشگاه بگیرد، اما هیچ تغییری رخ نداد.

پس از شکست در فینال لیگ قهرمانان اروپا، پوچتینو برای تعطیلات به بارسلونا رفت و زمانی که به لندن بازگشت از اینکه هیچ تغییری در سیاست‌های نقل و انتقالاتی باشگاه رخ نداده عصبانی شد.

تاتنهام در تابستان، تریپیر را با قیمت 20 میلیون یورو به اتلتیکو مادرید فروخت و سه بازیکن جوان را به تیم اضافه کرد، اما این تغییر نتیجه‌‌ی دلخواه پوچتینو را به دنبال نداشت.

تابستانِ پوچتینو پر بود از درگیری با مسئولان باشگاه تاتنهام؛ اختلاف نظر با دنیل لوی، رئیس باشگاه تاتنهام، باعث شد پوچتینو از مادرید مستقیماً به بارسلونا برود و برای صحبت با لوی اقدامی نکند. شکست در مقابل لیورپول پوچ را نابود کرده بود. عده بسیاری در باشگاه معتقد بودند او پس از آن شکست دیگر توانایی قبل را نداشت.

در تابستان 2019 او همه تلاشش را به کار بسته بود تا به لوی بفهماند زمان تغییر فرا رسیده، اما به نظر می‌رسید لوی تبدیل به مخالف تغییرناپذیرش شده است.

پس از سفر پوچتینو و لوی به مراسم بهترین‌های فیفا با جت شخصی، به نظر می‌رسید روابط این 2 بهتر شده، اما خیلی زود بحران فرا رسید. اکنون پرسش جدی این بود که آیا پوچتینو می‌تواند تیم را نجات دهد یا نه؟

14 امتیاز از 12 بازی و نمایش شکننده تاتنهام به معنای بحران جدی در تیم بود. آنچه مشخص بود این بود که پوچتینو میدان را خالی نخواهد کرد. او قبلاً موقعیت‌های بهتری برای ترک تاتنهام داشت، اما به باشگاه وفادار مانده بود. پوچتینو شمشیرش را زمین نمی‌گذاشت.

هواداران تاتنهام هرگز به پوچتینو پشت نکردند. لوی هم در بیانیه‌اش گفت اخراج پوچتینو برای باشگاه تصمیم بسیار سختی بوده است.

اما حتی پوچتینو با تمام محبوبیتش خوب می‌دانست که نمی‌تواند در مقابل واقعیت فوتبال بایستد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها