کد خبر: 362200
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۹ ۱۴:۰۸:۲۸
| |

سیدعلی آقازاده، استاندار مرکزی اعلام کرد:

استان مرکزی یکی از امن‌ترین استان‌های کشور در جریانات اخیر

سیدعلی آقازاده، استاندار مرکزی، گفت: در حوادث اخیر که موسوم به جریانات مربوط به سهمیه‌بندی بنزین بود، استان مرکزی یکی از امن‌ترین استان‌های کشور در جریانات اخیر بوده است.

استان مرکزی یکی از امن‌ترین استان‌های کشور در جریانات اخیر
کد خبر: 362200
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۹ ۱۴:۰۸:۲۸

اعتمادآنلاین| سیدعلی آقازاده، استاندار مرکزی، در نشست بررسی نقش سیاست‌های کلان اقتصادی نهادهای دانشگاهی و بنگاه‌های‌ها در تولید و توسعه کانون‌های دانش، صنعت و بازار استان مرکزی ضمن تشکر از مردم از استان مرکزی به جهت رفتار مدنی و فرهنگ بالای مردم در این حوادث اخیر گفت: در حوادث اخیر که موسوم به جریانات مربوط به سهمیه بندی بنزین است، مردم استان مرکزی با رفتار مناسب خود سبب شدند این جریانات بدون هیچگونه اتفاقی در استان پشت سر گذاشته شود، این در حالی است که در برخی استان‌ها شاهد حوادثی بودیم.

وی با بیان اینکه استان مرکزی یکی از امن‌ترین استان‌های کشور در این زمینه بوده، افزود: نباید نسبت به موضوعات اجتماعی و اقتصادی کشور بی‌تفاوت بود، اما حل هر موضوعی راه مناسب، قانونی و منطقی دارد، در برخی از استان‌ها با توجه به حوادثی که رخ داده تولید و جریان اقتصاد و فعالیت‌های اجتماعی مختل شده که بدنبال آن ضرر و زیان سنگینی تمام استان را درگیر می‌کند.

استاندار مرکزی با اشاره به اقتصاد بومی کشور تصریح کرد: کارشناسان اقتصادی معتقد بودند که قیمت قبلی بنزین، قیمت واقعی در اقتصاد ایران نبوده و بارها قیمت یک لیتر آب و یک لیتر بنزین مقایسه شده بود، البته افزایش منطقی هرساله خیلی بهتر از افزایش یکباره قیمت بنزین بود تا از بروز مشکلات اجتماعی این چنینی نیز جلوگیری شود، اما در نهایت بایستی به سمت اصلاح همه قیمت‌ها و حمایت از دهک‌های پایین جامعه حرکت کنیم که در این راستا تمام عایدات ناشی از افزایش این قیمت همانگونه که در فرمایش مقام معظم رهبری و بزرگان کشور عنوان شده بود، در اختیار دهک‌های پایین قرار می‌گیرد.

آقازاده در خصوص فعالیت‌های بخش خصوصی و فعالان اقتصادی اضافه کرد: تمام تلاش در راستای کاهش دخالت‌های بی‌مورد دولت در بخش خصوصی است که در استان مرکزی سعی شده با همکاری کارآفرینان این اقدام جدی‌تر دنبال و پیگیری شود. اگر دولت همراه و همکار بخش خصوصی باشد و حمایت علنی و عملی از کارآفرینان و تولیدکنندگان و فعالین اقتصادی داشته باشد حتما وضع بهتر از امروز خواهد شد.

وی ادامه داد: گاهی اوقات دخالت‌های بی‌مورد و تدوین قوانین زائد و صدور بخشنامه‌های بی‌مورد و بی‌معنی و ترمزکننده در مسیر تولید و اذیت و آزار تولیدکننده باعث رکود کار و فرار سرمایه و ایجاد یاس و ناامیدی برای تولیدکنندگان می‌شود، نقش کمتر دولت در مسائل اجرایی صنعت و تولید سبب شکوفایی و رشد تولید می‌شود.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: در استان مرکزی ارتباط خوبی بین تولیدکنندگان و مجموعه دستگاه‌های دولت و حکومت وجود دارد و این ارتباط تا حد زیادی بهتر از گذشته است. باید تلاش شود این شرایط بهتر از امروز شود. امروز جایگاه گفت و گوی بخش خصوصی و دولت در استان مرکزی قابل قیاس با گذشته نیست، البته هر روز بهتر شدیم و باید هم بهتر از امروز شویم.

آقازاده بیان کرد: می‌توان از ظرفیت علمی دانشگاه‌ها، اساتید و تجربیات مراکز علمی استان استفاده بهتر و گسترده‌تری کرد. تجربه‌ای که دستگاه‌های تولیدکننده در استان و سرمایه‌گذاران و کارآفرینان و تولیدکنندگان دارند یک سرمایه ارزشمند است که سبب شگفت زدگی میهمانان و سفرای خارجی نیز شده است.

وی با بیان اینکه استان مرکزی به عنوان محور ریلی کشور مطرح است، گفت: با توجه به تحریم‌های موجود و حمایت ویژه از تولید داخل، باید از ظرفیت کانون‌های کارآفرینی به عنوان محور و مرکز استفاده کرد.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: حمایت ویژه و رفع موانع تولید در استان را با جدیت پیگیری می‌کنیم و از بانک‌ها نیز انتظار می‌رود تعامل و ارتباط موثری با فعالان اقتصادی در راستای حمایت از تولید داشته باشند تا با مشارکت بخش خصوصی شاهد رشد اقتصادی، تولید پول و ثروت در استان باشیم.

آقازاده بیان کرد: سازمان امور مالیاتی و تامین اجتماعی در شرایط کنونی در خصوص حمایت از صاحبان صنایع با شرایط دشواری مواجه هستند که در این راستا باید تلاش کنیم در برخی مواقع، قوانینی که سبب ایجاد گره کور می‌شود را با تدابیر مناسب مرتفع کرد.

منوچهر توسطی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مرکزی نیز در این نشست اظهار کرد: اتاق بازرگانی در شرایط جدید تصمیم دارد به همت هیئت رئیسه تشکل‌های خود را حمایت کند تا بتوانند به اهداف خود عمل کنند.

وی افزود: رتبه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در گذشته چندان مناسب نبود، اما در حال حاضر به جمع پنج استان برتر کشور پیوسته است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مرکزی تصریح کرد: با حمایت مسئولان تلاش خواهیم کرد که یکی از بهترین اتاق‌های کشور باشیم، اعتقاد ما بر این است که بخش خصوصی و دولتی دو بال توسعه کشور هستند.

رئیس هیئت مدیره کانون کارآفرینی استان مرکزی در این نشست گفت: کانون کارآفرینی استان در راستای اجرایی شدن ماده 5 قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار در استان با هدف هم اندیشی، تعاملات و تبادلات تجربی فی مابین کارآفرینان استان ایجاد شده است.

مریم توسطی با بیان اینکه یک کارآفرین لزوما یک صنعتگر نیست، اما قطعا یک صنعتگر یک کارآفرین محسوب می‌شود، گفت: نقشه راهی که کانون کارآفرینی تدوین کرده شامل برنامه‌های بلندمدت، کوتاه مدت و میان مدت است و ابتدایی‌ترین برنامه کانون ایجاد یک موزه از ابداعات و تولیدات حوزه کارآفرینی است که با حداقل هزینه قابل تولید هستند و کالاهای وارداتی قابلیت رقابت با آنها را ندارند. هدف از ایجاد این موزه الگوسازی برای جوانان است که ایده‌های خلاقانه خود را به تولید برسانند.

وی ادامه داد: حصول نتیجه مستلزم حمایت دستگاه‌های ذیربط دولتی است، تقاضای ما این است چنانچه جوانان جویای کار از کانال کانون کارآفرینی به نهادهای مختلف دولتی، دانشگاه‌ها، بانک‌ها و نهادهای خصوصی معرفی می‌شوند با آغوش باز پذیرای این جوانان باشیم و مقداری روند اشتغالزایی و کارآفرینی برای آنها تسهیل شود.

رئیس هیئت مدیره کانون کارآفرینی استان مرکزی گفت: ظرفیت‌های کاری که به صورت بالفعل در استان وجود دارد به نحو شایسته مورد بهره‌برداری قرار نمی‌گیرد که شامل پروژه‌هایی است که وارد استان می‌شود و اجرا و پیاده‌سازی آنها به صنایع مادر استان واگذار می‌شود. حمایت از این فرصت‌ها به نفع کارآفرینی و ایجاد اشتغال در استان، جزئی از رسالت مسئولان استان است.

توسطی خاطرنشان کرد: شرکت ماشین سازی اراک در حال حاضر در حال مذاکره برای پروژه‌ای با مبلغ قابل توجهی است و درخواست کانون کارآفرینی از استاندار اتخاذ دستوری است تا نیمی از این مبلغ سهم سازندگان و تولیدکنندگان استان مرکزی شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها