کد خبر: 362218
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۹ ۱۴:۴۵:۰۰
| |

با صعود 20 تیم؛ مرحله گروهی یورو 2020 چطور تکمیل می‌شود؟

با پایان مرحله مقدماتی یورو 2020 تنها 4 تیم دیگر برای حضور در مرحله نهایی باقی مانده‌اند.

با صعود 20 تیم؛ مرحله گروهی یورو 2020 چطور تکمیل می‌شود؟
کد خبر: 362218
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۹ ۱۴:۴۵:۰۰

اعتمادآنلاین| رقابت های مقدماتی یورو 2020، از فروردین ماه 98 آغاز شد و تا فروردین 99 ادامه خواهد داشت. در مرحله مقدماتی 55 تیم حضور دارند که در 10 گروه با هم به رقابت می پردازند. 5 گروه نخست، 5 تیمی هستند و 5 گروه بعدی، 6 تیمی هستند. از این ده گروه، تیم های اول و دوم هر گروه به مرحله نهایی رقابت‌های یورو 2020 صعود می کنند. به این ترتیب 20 تیم از 24 تیم مرحله نهایی از طریق دور مقدماتی تعیین می شوند.

تکلیف 4 تیم باقی مانده صعودکننده به دور نهایی یورو 2020، به کمک لیگ ملت‌های اروپای 2018-19 مشخص خواهد شد. در این دور، 16 تیم بر اساس عملکردشان در لیگ ملت‌های اروپا، به 4 دسته تقسیم می شوند. هر دسته شامل 4 تیم خواهد بود از سطوح متفاوت لیگ ملت‌های اروپا. از سطح A تا D هر کدام 4 تیم مشخص و به رقابت با هم می پردازند. رقابت‌های این دور تک حذفی است و از هر سطح یک تیم به دور نهایی یورو راه خواهد یافت. میزبان بازی های دور نیمه نهایی مرحله پلی آف بر اساس رنکینگ بهتر در لیگ ملت‌های اروپا تعیین و میزبان بازی فینال پلی آف بر اساس قرعه کشی تعیین می‌شود.

اتریش، بلژیک، کرواسی، جمهوری چک، دانمارک،‌ انگلستان، فنلاند، فرانسه، آلمان، ایتالیا، هلند، لهستان، پرتغال، روسیه، اسپانیا، سوئد، سوئیس، ترکیه، اوکراین و ولز 20 کشوری هستند که جواز حضور در مرحله گروهی مسابقات یورو 2020 را به دست آورده‌اند.

سه روز بعد از اتمام بازی های دور گروهی، یعنی در روز 22 نوامبر، قرعه کشی مرحله پلی آف مقدماتی یورو برگزار خواهد شد. سپس 30 نوامبر 2019، بخارست رومانی میزبان قرعه کشی مرحله نهایی این رقابت‌ها خواهد بود. این در شرایطی است که تکلیف تیم های صعودکننده از پلی آف هنوز مشخص نیست.

بازی‌های پلی آف برای تعیین تکلیف 4 تیم باقی مانده، فروردین 99 برگزار می شود. بین روزهای 26 تا 31 مارچ . بعد از کامل شدن فهرست تیم های حاضر در مرحله نهایی، به دلیل سیدبندی، ممکن است به قرعه کشی اضافی نیاز باشد، بنابراین یوفا روز اول آپریل را برای قرعه کشی احتمالی دیگری مشخص کرده است.

رقابت های مرحله نهایی رسماً 12 ژوئن 2020 آغاز می شود. بازی افتتاحیه در ورزشگاه المپیکو شهر رم برگزار خواهد شد. رقابت‌های یورو 2020، برای اولین بار در 12 شهر مختلف برگزار می شود که کشورهای انگلیس، آلمان، ایتالیا، آذربایجان، مجارستان، روسیه، رومانی، هلند، اسپانیا، اسکاتلند، ایرلند و دانمارک در میزبانی مشترک این تورنمنت سهیم هستند. به این ترتیب هر تیم صعودکرده میزبان به یورو 2020، حداقل در مرحله گروهی دو بازی را در خانه برگزار خواهد کرد.

شهرهای لندن، مونیخ، رم، باکو، سنت پترزبرگ، بوخارست، آمستردام، بوداپست، بیلبائو، گلاسکو، دوبلین و کپنهاگ، شهرهای منتخب برای میزبانی بازی های یورو 2020 هستند. بازی های گروه اول، در ایتالیا و آذربایجان، بازی های گروه دوم در روسیه و دانمارک، بازی های گروه سوم هلند و رومانی، بازی های گروه چهارم در اسکاتلند و انگلیس، بازی های گروه پنجم در اسپانیا و ایرلند و بازی های گروه ششم در آلمان و مجارستان انجام خواهد شد.

شهرهای لندن، آمستردام، بیلبائو، بخارست، بوداپست، کپنهاگ، دوبلین و گلاسکو، سه بازی را در دور گروهی و یک مسابقه از دور یک هشتم نهایی میزبانی خواهند کرد. شهرهای باکو، مونیخ، رم و سنت پترزبرگ سه بازی در دور گروهی و یک مسابقه از دور یک چهارم نهایی را میزبانی خواهند کرد. در نهایت نیز بازی های مرحله نیمه نهایی و نهایی در انگلیس برگزار می شود.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها