تحلیلگر عراقی: آمریکا درصدد اخراج حشد شعبی از غرب عراق است

یک تحلیلگر عراقی گفت: واشنگتن قصد دارد با احیای اختلافات مذهبی و خشونت در غرب عراق، حشد شعبی را از این منطقه خارج کند و پروژه‌های خود را در نزدیکی مرز سوریه اجرایی کند.

تحلیلگر عراقی: آمریکا درصدد اخراج حشد شعبی از غرب عراق است
کد خبر: 362223
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۹ ۱۴:۵۳:۰۲

اعتمادآنلاین| «حسین الکنانی» تحلیل‌گر سیاسی عراق، از طرح آمریکا برای تسلیح عشایر همپیمانش در مناطق غربی عراق برای احیای اختلافات مذهبی و بیرون آوردن این مناطق از کنترل نیروهای الحشد الشعبی به ویژه در اراضی نزدیک مرز مشترک با سوریه خبر داد.

او در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» توضیح داد: دولت آمریکا بار دیگر به شیوه قدیمی‌اش مبنی بر تسلیح برخی عشائر در مناطق غربی که به «صحوات» معروفند، و در زمان حمله داعش به عراق، با آن همکاری کرده و موجب سقوط این مناطق شده بودند، بازگشته است.

الکنانی افزود: آمریکا تلاش دارد تا بر منطقه غربی عراق که پروژه‌های زیادی در آن در دست دارد، سیطره یاید و نیروهای سازمان الحشد الشعبی را از این منطقه بیرون کند.

او گفت واشنگتن تلاش دارد از طریق ایادیش در عراق، بار دیگر بر طبل طائفه‌گری و خشونت‌گرایی بکوبد. این برنامه متفاوت از قبل نیست اما به شیوه جدیدی انجام خواهد شد. اما محور مقاومت از این مسئله اطلاع یافته است و به همین دلیل یگان‌های الحشد از مناطق غربی عقب‌نشینی نخواهند کرد تا امنیت در این مناطق و در نتیجه در بغداد تضمین شود.

پیش از این نیز گزارش‌هایی درباره تلاش آمریکا و برخی از سران عشائر و رهبران سیاسی سنی برای خارج کردن نیروهای الحشد الشعبی از مناطق غربی این کشور منتشر شده بود. هدف از این اقدام آماده‌سازی بستر برای بازگشت گروه‌های تروریستی است. آمریکا تلاش دارد تا تروریست‌های فراری حاضر در این مناطق را برای فعالسازی مجدد در عراق، گرد هم آورد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها