کد خبر: 362234
|
۱۳۹۸/۰۸/۳۰ ۱۵:۳۰:۰۰
| |

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

مردم به‌ رغم نارضایتی‌ها خط خودشان را از آشوبگران جدا کرده‌اند/ خطوط قرمز در ناآرامی‌ها مشخص است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در کشور بعد از 40 سال فرازونشیب شناسایی خط آشوب و خط اعتراض مدنی برای مردم و مسئولان آسان است. مردم به‌ رغم نارضایتی‌ها خط خودشان را از آشوبگران جدا کرده‌اند.

مردم به‌ رغم نارضایتی‌ها خط خودشان را از آشوبگران جدا کرده‌اند/ خطوط قرمز در ناآرامی‌ها مشخص است
کد خبر: 362234
|
۱۳۹۸/۰۸/۳۰ ۱۵:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، نماینده اسلام‌آباد غرب و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین ، با اشاره به بازداشت افرادی در ناآرامی‌های اخیر و بعد از افزایش نرخ بنزین، گفت: بر اساس تجربه یک‌ساله‌ام به‌ عنوان رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، می‌گویم در شرایط کنونی کمیسیون امنیت ملی باید وظیفه پایمردی خود را به جا آورد.

بازداشت‌شدگانی که به جریانات آشوب‌ساز وصل نیستند نباید در زندان باشند

او ادامه داد: کمیسیون امنیت ملی به جای اینکه در این شرایط آتش‌بیار معرکه باشد باید به‌ گونه‌ای عمل کند تا کسانی که دچار هیجانات خاص شدند و به جریانات آشوب‌ساز وصل نیستند، در زندان نباشند. باید این افراد را آزاد کرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی، با اشاره به نقش کمیسیون امنیت ملی در شرایط کنونی، تاکید کرد: باید به‌ گونه‌ای رفتار کرد که فضا تعدیل شود تا مردم تنها روح خشن را در جامعه نبینند. کمیسیون امنیت ملی در این شرایط می‌تواند اقداماتی را در این راستا انجام دهد.

خطوط قرمز در ناآرامی‌ها مشخص است

فلاحت‌پیشه به حقوق بازداشت‌شدگان اشاره کرد و گفت: خطوط قرمز در ناآرامی‌ها مشخص است، اما واقعیت این است که بازداشت‌شدگان هم حقوقی دارند. بازداشت‌شدگان باید احساس کنند که کمیسیون امنیت ملی مجلس از این حقوق دفاع می‌کند. در قضایای سال 96 هیاتی در مجلس تشکیل شد و به خاطر حضور این هیات مسائلی مانند رسوایی کهریزک ادامه پیدا نکرد.

او ادامه داد: در حال حاضر کمیسیون امنیت ملی می‌تواند در این زمینه نقش پایمردی بازی کند و اگر خطوط و گسلی هم‌ شکل گرفته توسعه پیدا نکند.

مردم به‌ رغم نارضایتی‌ها خط خودشان را از آشوبگران جدا کرده‌اند

این نماینده مجلس توضیح داد: در کشور بعد از 40 سال فراز و نشیب شناسایی خط آشوب و خط اعتراض مدنی برای مردم و مسئولان آسان است. مردم به‌ رغم نارضایتی‌ها خط خودشان را از آشوبگران جدا کرده‌اند.

فلاحت‌پیشه در مورد اقدام دولت در شرایط کنونی گفت: هرچه سریع‌تر باید دولت مزایای مربوط به تغییر قیمت بنزین را به مردم برساند و به‌ نوعی شفاف‌سازی در این زمینه صورت دهد. ضمن اینکه آسیب زدن به اموال عمومی به ضرر مردم است. بسیاری از کسانی که یارانه در حساب‌شان است برایشان سخت است که به بانک‌ها مراجعه کنند چون اکثر بانک‌ها در برخی از مناطق آتش‌ گرفته و این افراد نتوانسته‌اند پول‌شان را دریافت کنند. امیدواریم با درک متقابل و تساهل و مدارا این مشکلات را پشت سر بگذاریم.

او در پاسخ به اینکه چه جریانی از اغتشاش در کشور سود می‌برد توضیح داد: مشخص است که چه جریانی از اغتشاشات سود می‌برند. زمانی که خط آشوب را آمریکایی‌ها دنبال کردند، پمپئو پیام داده و برخی از دشمنان قسم‌خورده جمهوری اسلامی پشت قضیه هستند،‌ مردم باید هوشیار باشند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها