کد خبر: 362241
|
۱۳۹۸/۰۸/۳۰ ۰۹:۳۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

حواشی انتخابات فدراسیون والیبال

با وجود انتقادات فراوان، محمدرضا داورزنی حالا سکان والیبال را در دست دارد و باید منتظر ماند و دید آیا می‌تواند والیبال ایران را پس از یک سال بی‌ثباتی به روزهای خوبش برگرداند یا نه.

حواشی انتخابات فدراسیون والیبال
کد خبر: 362241
|
۱۳۹۸/۰۸/۳۰ ۰۹:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ منیژه موذن - پس از یک سال سردرگمی و بی‌ثباتی بالاخره با برگزاری مجمع انتخاباتی رئیس جدید فدراسیون والیبال مشخص شد. نامی آشنا که سال‌ها در والیبال ایران حضور داشت و با وجود انتقادات فراوان، دوباره به عرصه بازگشته است؛ محمدرضا داورزنی باز هم رئیس فدراسیون والیبال ایران شد.

پس از یک سال اداره فدراسیون والیبال توسط سرپرست و بلاتکلیفی ریاست در این مجموعه، مجمع انتخاباتی فدراسیون والیبال از ساعت 10 صبح روز چهارشنبه 29 آبان 1398 در سالن هگمتانه هتل المپیک با شرکت هفت کاندیدا آغاز شد. روند برگزاری این انتخابات و اداره شدن فدراسیون با سرپرست آن‌قدر طولانی و فرسایشی بود که بسیاری از اهالی والیبال فقط خواهان انجام انتخابات و بازگشت ثبات و نظم به فدراسیون والیبال بودند.

هفته گذشته اسامی محمود افشاردوست، محمدرضا داورزنی، افشین داوری، محمدرضا رشیدی، احمد سعادتمند و امیرحسین منظمی به عنوان نامزدهای تایید صلاحیت‌شده اعلام شده بود. صلاحیت بهنام محمودی نیز روز دوشنبه 27 آبان اعلام شد.

در زمان ثبت‌نام از نامزدهای انتخابات و همچنین اعلام افراد تایید صلاحیت‌شده، داورزنی معاون وزیر ورزش و جوانان بود و همین موضوع انتقاداتی را برانگیخت.

بهنام محمودی یکی از جدی‌ترین رقبای داورزنی در انتقاد از ورود او به انتخابات والیبال، خواهان تکرار ثبت‌نام بود تا داورزنی هم به عنوان یک فرد عادی، و نه معاون وزیر، وارد گود انتخابات شود.

محمودی 2 روز قبل از انتخابات در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین گفت: «من فکر می‌کردم آقای داورزنی از یک جوان حمایت کند. البته ایشان از حق قانونی خودش استفاده کرده است. هرچند ایشان زحمات زیادی برای والیبال کشیده‌، اما حالا می‌تواند این تجربیات را در اختیار جوان‌ترها بگذارد. این را هم اضافه کنم که معتقدم آقای داورزنی قبل از ثبت‌نام باید استعفا می‌داد.»

افشین داوری که پس از رفتن احمد ضیایی از ریاست فدراسیون والیبال سرپرستی فدراسیون را بر عهده داشت در این مجمع حاضر نشد که عدم حضور او مساوی با انصرافش از انتخابات قلمداد شد.

محمد افشاردوست هم پس از اعلام برنامه‌هایش گفت: «برای اجرای تمام برنامه‌ها محمدرضا داورزنی وجود دارد که بهتر از من می‌تواند تمام این کارها را پیاده کند.»

احمد سعادتمند و امیرحسین منظمی هم دیگر کاندیداهایی بودند که به نفع داورزنی کنار رفتند.

محمد رشیدی یکی از کاندیداهایی بود که همچون محمودی از حضور داورزنی انتقاد داشت و هنگام سخنرانی در مجمع هم به شدت از حضور او در انتخابات انتقاد کرد.

پس از پایان سخنرانی‌ها رأی‌گیری بین بهنام محمودی، محمدرضا داورزنی و محمد رشیدی انجام شد و داورزنی با 25 رأی به عنوان رئیس فدراسیون والیبال برای چهار سال آینده انتخاب شد. بهنام محمودی 15 رأی به دست آورد.

با وجود انتقادات فراوان، محمدرضا داورزنی حالا سکان والیبال را در دست دارد و باید منتظر ماند و دید آیا می‌تواند والیبال ایران را پس از یک سال بی‌ثباتی به روزهای خوبش برگرداند یا نه.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها