مدیرکل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو:

چهارمین محموله پانسمان بیماران پروانه‌ای به خانه «ای بی» تحویل داده شد

مدیرکل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو از تحویل چهارمین محموله پانسمان بیماران پروانه‌ای به خانه «ای بی» خبر داد.

چهارمین محموله پانسمان بیماران پروانه‌ای به خانه «ای بی» تحویل داده شد
کد خبر: 362316
|
۱۳۹۸/۰۸/۳۰ ۰۸:۳۷:۳۰

اعتمادآنلاین| ‌ سید حسین صفوی مدیرکل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به موضوع تحریم پانسمان های میپلکس برای بیماران پروانه ای یا «ای بی» و تحویل محموله جدید پانسمان به خانه ای بی اظهار کرد: معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ایران محموله جدید پانمسان میپلکس مورد نیاز بیماران ای بی را در اختیار خانه ای بی قرار داد.

مدیرکل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو ادامه داد: آخرین پارت پانسمان بیماران ای‌بی در مرداد ماه تحویل خانه ای‌بی شده بود و اکنون چهارمین محموله پانسمان بیماران پروانه ای در اختیار بیماران ای‌بی قرار گرفت.

صفوی با بیان اینکه شرکت سوئدی تامین کننده پانسمان ای بی ایران را در لیست تحریم ها قرار داده است، گفت: نماینده این شرکت پس از تشدید تحریم ها از ایران خارج شد و اداره تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو به دنبال چالش تامین پانسمان برنامه ریزی های لازم را انجام داد و از سال گذشته تاکنون پانسمان مورد نیاز بیماران پروانه ای را به کمک شرکت های فوریتی و با دور زدن تحریم‌ها تامین می کنیم.

مدیرکل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و داروبا اشاره به موضوعات مطرح شده درباره مشکل بیماران پروانه ای در پانسمان از طرف خانه ای اظهار کرد: مدیرعامل خانه ای موضوعاتی را درباره کمبود پانسمان و مشکلات بیماران پروانه ای مطرح کرده بودند که به دنبال این مسئله جلسه مشترکی با مدیرعامل خانه ای بی برگزار کردیم تا بتوانیم بیش از پیش به بیماران پروانه ای کمک کنیم.

تحویل پانسمان بیماران پروانه ای درب منازل بیماران


نمکی در پاسخ به سوالی مبنی بر ایجاد مشکلاتی در زمینه تهیه بعضی داروهای بیماری‌های خاص از جمله پانسمان بیماران پروانه‌ای گفت: متاسفانه آمریکایی‌ها نه‌ تنها در زمینه بیماران پروانه‌ای بلکه در مورد تمامی بیماران علیه ما در کل دنیا اقداماتی را انجام می‌دهند. نقل و انتقال پول و انتقال دارو را برای ما ممنوع کرده‌اند.

او با بیان اینکه داروها را برای بیماران تامین می‌کنیم، افزود: ما برای تامین داروهای بیماران خاص تاکنون از مسیرهای غیررسمی نگذاشته ایم که کمبودی ایجاد شود و برای بیماران پروانه ای هم با اینکه دو شرکت مورد نظر پک‌های مورد احتیاج ما را ندادند، ولی ما توانسته ایم از مسیرهای غیررسمی آن را تهیه کنیم. از این به بعد ان‌شالله با ایجاد یک سامانه این پک‌ها را در محل زندگی این بیماران تحویل خواهیم داد.

گفتنی است؛ پیش از این مدیرعامل خانه‌ ای‌بی در اینباره گفته بود: تا اردیبهشت 97 بیماران‌ای‌بی پانسمان داشتند، اما از این زمان تاکنون به شکل چمدانی و روش‌هایی غیر رسمی وارد کشور می‌شود و در سال 98 بیماران‌ ای‌بی سه دوره پانسمان به میزان سه ماه مصرف دریافت کردند و ما مجبور شدیم به سمت دارو‌های مکمل، شربت و پماد تقویتی رفته‌ایم، اما هیچ چیزی جای پانسمان را نمی‌گیرد.

او یادآوری کرد: ذخایر پانسمان ما پاسخگوی نیاز بیماران نیست و مسئولان وزارت بهداشت قول مساعد داده‌اند، تلاش‌های آنان برای ما به اثبات رسیده و مقرر شده است تا پانسمان بیمارانی که حال وخیمی دارند به دست بیماران برسد، متاسفانه شرکت‌های تولید کننده آمار مصرف مورد نیاز هر کشور را دارند و ما نمی‌توانیم نیازمان را از یک یا دو کشور تامین کنیم چرا که در این صورت شرکت تولیدکننده خارجی متوجه دور زدن تحریم‌ها می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها