جزئیات قرارداد جدید بیمه تکمیلی بازنشستگان اعلام شد

رئیس کانون عالی مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی، از تمدید بیمه تکمیلی بازنشستگان با شرکت بیمه آتیه سازان حافظ خبر داد و گفت: در قرارداد جدید سقف پوشش اعمال جراحی های تخصصی زیاد شده است.

جزئیات قرارداد جدید بیمه تکمیلی بازنشستگان اعلام شد
کد خبر: 362343
|
۱۳۹۸/۰۸/۳۰ ۰۹:۳۳:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ علی‌اصغر بیات اظهار داشت: قرارداد جدید بیمه تکمیلی بازنشستگان تامین اجتماعی پس از مذاکرات متعدد در جلسات کارگروهی که با حضور نمایندگان بازنشستگان و بیمه آتیه سازان برگزار شد در نهایت پس از بررسی های لازم در شب 1397/08/28 تمدید شد.

وی با اشاره به اینکه این قرارداد از 30 آبان اعتبار دارد و تا اول آذر سال آینده ادامه خواهد داشت گفت: در قرارداد جدید حق بیمه ای که سال گذشته 36 هزار و 200 هزار تومان بود به 38 هزار و 200 تومان به ازای هر نفر افزایش پیدا کرد.

بیات به جزئیات قرارداد جدید اشاره کرد و گفت: در این قرارداد سقف تعهدات جراحی های فوق تخصصی از 14 میلیون به 15 میلیون تومان افزایش پیدا کرد که شامل بیماران خاص، دارو، اعمال جراحی، قلب، پیوند کبد و کلیه، شیمی درمانی، تالاسمی، هموفیلی، ام اس و غیره می شود همچنین جراحی های عمومی نیز 6 میلیون تومان، پاراکلینیکی یک 700 هزار تومان شامل اسکن، سی تی اسکن و ام آر آی ، و پاراکلینیکی دو 500 هزار تومان، آزمایش و پاتولوژی 400 هزار تومان است.

رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه 3 میلیون بازنشسته و مستمری بگیر تحت پوشش بیمه تکمیلی هستند ادامه داد: مشمولان قرارداد یاد شده شامل مستمری بگیران، بازنشستگان، از کار افتادگان، مستمری بگیران بازمانده به همراه همسر و یا سایر افراد تحت تکفل واجد شرایط هستند.

وی تصریح کرد: آن دسته از مستمری بگیران که در قرارداد سال گذشته تحت هر شرایطی بیمه تکمیل درمان نبودند اما تمایل دارند تحت پوشش خدمات بیمه تکمیلی قرار گیرند می توانند تا 30 بهمن 97 با مراجعه به کانون های بازنشستگی شهرستان نسبت به درخواست برقراری پوشش بیمه تکمیلی اقدام کنند.

بازنشستگان و مستمری بگیران جدیدی که مستمری آنان در طی قرارداد جدید برقرار می شود نیز در صورت تمایل می توانند حداکثر ظرف مدت سه ماه از تاریخ صدور حکم مبنی بر پوشش بیمه تکمیلی اقدام کنند. البته کسر حق بیمه تکمیلی و عمر این دسته از بازنشستگان از تاریخ برقراری انجام می شود.

بیات اظهار داشت: آن دسته از بیمه شدگان که تمایل به دریافت خدمات تکمیلی درمان نیز ندارند، از ابتدای قرارداد به مدت سه ماه تا 30 بهمن 97 می توانند به کانون بازنشستگی مراجعه و با تکمیل فرم انصراف از پوشش بیمه خود انصراف دهند و چنانچه مبلغ بابت حق بیمه از حساب آنها کسر شده باشد، توسط کانون بازگشت داده می شود.

وی همچنین در مورد بیمه عمر بازنشستگان نیز گفت: بیمه عمر بازنشستگان نیز همچنان 3 میلیون تومان است که ماهانه 5 هزار و 500 تومان از حقوقشان کسر می شود.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها