ابوترابی خبر داد:

احتکار خانه‌های خالی توسط مالکان/ با اجرای قانون بخشی از مشکل مسکن حل می شود/ دستگاه قضا با محتکران مسکن برخورد کند

ابوالفضل ابوترابی، نماینده مجلس دهم با بیان اینکه خالی نگه داشتن خانه توسط مالکان، احتکار مسکن محسوب می شود، گفت: دستگاه های نظارتی و قضایی همان طور که با محتکران کالاهای اساسی برخورد جدی و قانونی کرده اند، باید با مالکان متخلف نیز برخورد کنند.

احتکار خانه‌های خالی توسط مالکان/ با اجرای قانون بخشی از مشکل مسکن حل می شود/ دستگاه قضا با محتکران مسکن برخورد کند
کد خبر: 362383
|
۱۳۹۸/۰۸/۳۰ ۱۱:۰۲:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با انتقاد از عدم ساماندهی خانه های خالی در کشور توسط وزارت راه و شهرسازی، گفت: بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال 1395، حدود 2 میلیون و 600 هزار خانه خالی در کشور وجود دارد که حدود 500 هزار واحد آن در پایتخت قرار دارد.

نماینده مردم نجف آباد، تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با وجود تأکید نمایندگان مجلس، متأسفانه دولت و وزارت راه و شهرسازی هنوز اقدام موثر و عملی برای ساماندهی خانه های خالی صورت نداده اند، این در حالی است که با اجرای قانون و ساماندهی این حوزه، بخشی از مشکلات کمبود مسکن کشور حل خواهد شد.

وی با اشاره به دیدار اخیر نمایندگان مجلس با آیت الله رئیسی رئیس قوه قضائیه گفت: در این جلسه نمایندگان بر ضرورت تدوین و اجرای قانون ساماندهی خانه های خالی تأکید کردند، همچنین از دستگاه قضا خواسته شد که به صورت جدی با محتکران مسکن مقابله کند، از این رو امیدواریم که این مسئله توسط قوه قضائیه رسیدگی شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه خالی نگه داشتن خانه توسط مالکان، احتکار مسکن محسوب می شود، ادامه داد: دستگاه های نظارتی و قضایی همان طور که با محتکران کالاهای اساسی برخورد جدی و قانونی کرده اند، باید با مالکان متخلف نیز برخورد کنند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس تصریح کرد: قطعا با ساماندهی خانه های خالی، بخشی از نیاز بازار با تأمین مسکن رفع خواهد شد و این مسئله تأثیر مثبتی در ثبات و کاهش قیمت ها خواهد داشت.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها