کره شمالی اعلام کرد:

در نشست آسه‌آن در سئول شرکت نخواهیم کرد

کره شمالی دعوت کره جنوبی از «کیم جونگ‌اون»، رهبر این کشور را برای شرکت در نشست کشورهای شرق آسیا (آسه‌آن) در سئول رد کرد. این خبر را رسانه رسمی کره شمالی امروز -‌پنج‌شنبه- اعلام کرد. پیونگ‌یانگ در واکنش به دعوت کره جنوبی اعلام کرد که «در حال حاضر و با توجه به تنش‌ها در روابط دو طرف زمان مناسبی برای سفر به سئول نیست.»

در نشست آسه‌آن در سئول شرکت نخواهیم کرد
کد خبر: 362388
|
۱۳۹۸/۰۸/۳۰ ۱۱:۱۱:۲۶

اعتمادآنلاین| کره شمالی دعوت کره جنوبی از رهبر این کشور را برای شرکت در نشست کشورهای شرق آسیا (آسه‌آن) در سئول رد کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، کره شمالی دعوت کره جنوبی از «کیم جونگ‌اون»، رهبر این کشور را برای شرکت در نشست کشورهای شرق آسیا (آسه‌آن) در سئول رد کرد. این خبر را رسانه رسمی کره شمالی امروز -‌پنج‌شنبه- اعلام کرد. پیونگ‌یانگ در واکنش به دعوت کره جنوبی اعلام کرد که «در حال حاضر و با توجه به تنش‌ها در روابط دو طرف زمان مناسبی برای سفر به سئول نیست.»

پیشتر «مون جائه-این»، رئیس‌جمهوری کره جنوبی طی نامه‌ای از کیم برای شرکت در این نشست دعوت کرده و خواسته بود که چنانچه خود رهبر کره شمالی قادر به حضور در این مراسم نیست،‌ هیئتی را به نمایندگی از خود ارسال کند.

خبرگزاری رسمی کره شمالی گزارش داد که پیونگ‌یانگ ضمن تشکر از سئول برای این دعوت‌نامه اعلام کرد که کره جنوبی «باید درک کند که هیچ دلیل قانونی» برای شرکت کیم در این مراسم وجود ندارد.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها