کد خبر: 362405
|
۱۳۹۸/۰۸/۳۰ ۱۱:۳۱:۳۲
| |

جهرمی، مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی کشور اعلام کرد؛

رشد 97 درصدی فروش اموال منقول تملیکی کشور در 8 ماهه سال جاری

جمشید قسوریان جهرمی، مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی کشور، گفت: در 8 ماهه سال جاری فروش اموال منقول تملیکی کشور 5 هزار میلیارد ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 97 درصدی دارد.

رشد 97 درصدی فروش اموال منقول تملیکی کشور در 8 ماهه سال جاری
کد خبر: 362405
|
۱۳۹۸/۰۸/۳۰ ۱۱:۳۱:۳۲

اعتمادآنلاین| جمشید قسوریان جهرمی، مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی کشور، در نشست کمیسیون برنامه ریزی هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان مرکزی در اراک، گفت: قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز سال 92 ابلاغ شد و تا پیش از این قانون کالاها در انبار گمرک نگهداری و پس از صدور حکم توسط سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی کشور جمع آوری می شد.

وی ادامه داد: از سال 96 تا 93 کالا تحویل این سازمان شده و گلایه هایی در خصوص نگهداری کالا در انبارها مطرح شده است. تا سال 96، 26 انبار اموال تملیکی در کل کشور وجود داشت که اکنون به 86 انبار در کشور افزایش یافته است.

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی کشور بیان کرد: در استان مرکزی پرونده متروکه وجود ندارد و کالای قاچاق آن به دلیل ترانزیت عبوری است، اما در استان های هدف مانند هرمزگان، بوشهر و خوزستان با ازدحام و حجم قابل توجهی از پرونده های متروکه مواجه بودیم.

جهرمی اظهار کرد: از دو سال پیش تاکنون نزدیک به 60 الی 70 هزار پرونده متروکه تعیین تکلیف شده است و با توجه به این که قاچاق در تمام استان ها ریشه دوانده است و باید برخوردهای لازم نسبت به این معضل صورت پذیرد، سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی در 30 استان کشور فعالیت می کند.

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی کشور گفت: در حوزه تامین نیروی انسانی در این سازمان با مشکل مواجه هستیم.

جهرمی افزود: در سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی 703 نیرو در کل کشور وجود دارد که بیش از 500 نفر آن شرکتی و قراردادی هستند.

وی بیان کرد: 86 انبار موجود در چارت سازمانی فاقد انبار دار هستند و مشکل اصلی این است که مجوز نیروی انسانی به سازمان نمی دهند تا از قراردادی به پیمانی تبدیل وضعیت پیدا کنند.

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی کشور خاطر نشان کرد: این سازمان 96 نیروی شرکتی مازاد بر شرکت دارد و 15 نیرو نیز در قراردادی کار معین داریم.

جهرمی گفت: توزیع کالاهای خاص به نهادهای حمایتی باید با قیمت کارشناسی صورت پذیرد.

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی جهرمی اظهار کرد: در 8 ماهه سال جاری فروش اموال منقول تملیکی سازمان بالغ بر 5 هزار میلیارد ریال بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد 97 درصدی مواجه بوده است.

وی عنوان کرد: دو انبار موجود در سازمان تملیکی استان مرکزی در فاصله بسیاری از هم قرار گرفتند و در این راستا مقرر شد انبار کالاها را در محل جدید تجمیع کنیم به گونه ای که ساختمان اداری در مجاورت آن قرار داشته باشد.

جهرمی بیان کرد: مبارزه با قاچاق کالا کاری جهادی است و با جزیره ای کارکردن نمی توان راهی از پیش برد همانطور که در هشت سال جنگ تکمیلی وفاق وجود داشت اکنون نیز با همان وفاق از معضل قاچاق رهایی پیدا کنیم.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها