کد خبر: 362426
|
۱۳۹۸/۰۸/۳۰ ۱۱:۵۷:۰۰
| |

زاهدی مطلق، عضو شورای سیاست‌گذاری بیست و هفتمین هفته کتاب:

مخاطبان کتاب بیشتر از هر چیز در جستجوی محتوا هستند

ابراهیم زاهدی مطلق، عضو شورای سیاست‌گذاری بیست و هفتمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، با تاکید بر اینکه آمار مطالعه به لحاظ کیفی خوب است، گفت: مردم در جستجوی کتاب‌های پُرمحتوا هستند.

مخاطبان کتاب بیشتر از هر چیز در جستجوی محتوا هستند
کد خبر: 362426
|
۱۳۹۸/۰۸/۳۰ ۱۱:۵۷:۰۰

اعتمادآنلاین| ابراهیم زاهدی مطلق، عضو شورای سیاست‌گذاری بیست و هفتمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به اینکه مردم در پروسه خرید کتاب به دنبال محتوا هستند، گفت: مهم است که بخواهیم سرانه‌ مطالعه را به لحاظ کیفی بررسی کنیم و این در حالیست که اغلب آماری که اعلام می‌شود به لحاظ کمی است.

وی با بیان اینکه مطالعات مردم نسبت به گذشته کیفی شده است، اظهار داشت: ذائقه‌ی مردم و انتظارشان از نویسندگان و انتشاراتی‌ها افزایش پیدا کرده و دیگر کتاب‌های سطحی را خریداری و مطالعه نمی‌کنند.

زاهدی مطلق در عین حال علت آمار پایین مطالعه را به دلیل قیمت بالای کتاب ندانست و افزود: کیفیت داستان و رمان‌ها در بازار عرضه‌ی کشور دچار افت شده و انتشاراتی و نویسندگان و مترجمان باید به سطح کیفی آثار خود توجه کنند چرا که خوانندگان هوشمندانه آثار خود را انتخاب می‌کنند و کتاب‌های خوب به تیراژ بالا می‌رسد.

مدیر بخش داستان بنیاد شعر و ادبیات داستانی با تاکید بر اینکه هر کتاب خوبی از دل کتاب خوب دیگری بیرون می‌آید، اظهار داشت: اگر همه‌ی نویسندگان تعداد صفحاتی که می‌خوانند از تعداد صفحاتی که می‌نویسند بیشتر باشد، شاهد نتایج و ثمره‌ی بهتری خواهیم بود.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: فضای مجازی را از فضای مطالعه نباید خارج دانست چرا که در حال حاضر با دیجیتالی شدن کتاب‌ها از یکسو و ورود حجم عظیمی از اطلاعات به فضای مجازی از سوی دیگر باعث شده تا مردم در قالب‌های مختلف در فضای مجازی در حال جستجو و مطالعه باشند.

وی در ادامه افزود: این مطالعه می‌تواند در قالب مجلات زرد، کتاب‌های سطحی و یا مطالب تخصصی باشد، همان اتفاقی که پیش از این بر روی دکه‌ها و کتابفروشی‌ها شاهدش بودیم و بی‌شک این بهتر از مطالعه نکردن است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها