کد خبر: 362446
|
۱۳۹۸/۰۸/۳۰ ۱۳:۰۶:۳۹
| |

مرکل صدراعظم آلمان:

امنیت منطقه شینگن در گرو توافق مهاجرت با ترکیه است

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و آندری پلنکوویچ،‌ رئیس جمهوری کروواسی در کنفرانس خبری مشترک در زاگرب گفتند که هر دو با اینکه تنها با این معاهده می‌توان درباره شرایط به شیوه‌ای درست مذاکره کرد توافق دارند. 

امنیت منطقه شینگن در گرو توافق مهاجرت با ترکیه است
کد خبر: 362446
|
۱۳۹۸/۰۸/۳۰ ۱۳:۰۶:۳۹

اعتمادآنلاین| مرکل از آمادگی آلمان برای ارائه کمک به ترکیه بری میزبانی از 3/5 میلیون آواره در این کشور خبر داد و گفت آلمان به حفظ منطقه شینگن متعهد است و معاهده مهاجرت با ترکیه کلید آن است.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و آندری پلنکوویچ،‌ رئیس جمهوری کروواسی در کنفرانس خبری مشترک در زاگرب گفتند که هر دو با اینکه تنها با این معاهده می‌توان درباره شرایط به شیوه‌ای درست مذاکره کرد توافق دارند.

مرکل گفت: امنیت هوایی شینگن در گرو توافق با ترکیه است. ما برای امنیت هوایی شینگن اهمیت زیادی قائل هستیم. توافق ما با ترکیه، بهترین راه برای ایجاد گفتگو است.

کشور کروواسی از سال 2013 عضو اتحادیه اروپا است و در نظر دارد که به توافق شینگن که مرزها را برای اعضا حذف کرده است، بپیوندد. حریم شینگن شامل 26 کشور است که چهار تای آنها اروپایی نیستند. این توافق در سال 1985 امضا و در سال 1995 عملیاتی شد.

مرکل و پلنکوویچ گفتند که در صورت نیاز آماده کمک مالی به ترکیه برای میزبانی از 3/5 میلیون آواره هستند.

آنکارا بارها انتظارات خود از اتحادیه اروپا برای عمل به وظایفش در خصوص مهاجران را اعلام داشته است. براساس معاهده مهاجران که مارس 2016 امضا شد به ترکیه قول 6 میلیارد یورو کمک مالی در دو مرحله و جهت سرمایه‌گذاری بر پروژه‌های مرتبط با آوارگان سوری داده شد. در عوض ترکیه نیز متعهد به ممانعت از مهاجرت غیرقانونی از طریق دریا و انجام اقدامات سخت‌گیرانه در جهت جلوگیری از قاچاق انسان و بهبود شرایط برای 2 میلیون آواره سوری ساکن ترکیه می‌شد.

اگرچه اولین مرحله این کمک‌ها به ترکیه ارائه شد اما اتحادیه اروپا هنوز به دیگر بندها از جلمه معاهده ویزای آزاد برای شهروندان ترکیه و به روز کردن تعرفه‌های گمرکی عمل نکرده است. ترکیه می‌گوید میزبان 3/5 آواره سوری است و تاکنون 40 میلیارد دلار صرف آنها کرده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها