کد خبر: 362469
|
۱۳۹۸/۰۸/۳۰ ۱۴:۱۳:۰۰
| |

حاج رسولی‌ها، مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران:

باید خسارات سیل را به حداقل رساند/ 179 سد فعال در کشور وجود دارد/ تکمیل سدها با اولویت پیشرفت

محمد حاج رسولی‌ها، مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران، عنوان کرد: در حال حاضر حدود 179 سد فعال در کشور وجود دارد، که تقریبا حدود 65 سد در طی 8 سال اخیر و به دلیل اولویت بندی تعیین آب شرب مناطق به بهره برداری رسیده است.

باید خسارات سیل را به حداقل رساند/ 179 سد فعال در کشور وجود دارد/ تکمیل سدها با اولویت پیشرفت
کد خبر: 362469
|
۱۳۹۸/۰۸/۳۰ ۱۴:۱۳:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد حاج رسولی‌ها، مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران، در بازدید از رود و پل مُند واقع در شهرستان دشتی استان بوشهر گفت: بر اساس فرموده مقام معظم رهبری سیل نعمت بزرگی است و باید تلاش کرد خسارات آن را به حداقل رساند، اگر سدهای خوزستان نبود، فاجعه انسانی رخ میداد. در خصوص ورودی 8 هزار و 400 متر مکعبی به سد کرخه با خروجی میانگین 2 هزار و 200 متر مکعب مدیریت صورت گرفت.

وی با بیان اینکه دغدغه مردم در مورد حریم و بستر رودخانه مُند کاملا به حق است، افزود: در سال گذشته 5 هزار کیلومتر تعیین حریم و بستر کرده ایم، در این خصوص لازم است که به بحث های کارشناسی اعتماد کنیم.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران تصریح کرد: تلاش ما در راستای حل مشکلات 3 هزار و 500 کشاورز و بیش از 15 هزار هکتار اراضی کشاورزی منطقه است.

این مسئول تاکید کرد: موضوع رودخانه مُند، تلفیقی از مسائل فنی و حقوقی است. با تشکیل جلسات متعدد با نهادهای مرتبط اطلاعات پایه استانی بررسی و پیشنهادات استان به هیئت دولت ارسال شده، همچنین نقاط خطرپذیر از نظر خسارت های جانی و مالی شناسایی شده تا در خصوص آن تصمیمات ویژه گرفته شود.

خوشبختانه با اقداماتی که در ابتدای برنامه پنجم توسعه انجام شد اولویت بندی و برنامه ریزی برای اتمام سدهای با پیشرفت فیزیکی بالا در دستور کار قرار گرفت. در حال حاضر حدود 179 سد فعال در کشور وجود دارد، که تقریبا حدود 65 سد، در واقع بیش از یک سوم آن در 7 یا 8 سال اخیر و به دلیل اولویت بندی تعیین آب شرب مناطق به بهره برداری رسیده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها