کد خبر: 362537
|
۱۳۹۸/۰۸/۳۰ ۱۹:۵۱:۰۴
| |

رخشانی‌مهر، معاون وزیر آموزش و پرورش:

10 هزار کلاس درس به فضای آموزشی کشور افزوده شد

مهراله رخشانی‌مهر، معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، گفت: امسال بیش از 10 هزار کلاس درس در کشور ساخته شده و تا پایان سال جاری نیز ساخت دو هزار کلاس درس دیگر به اتمام می‌رسد و به فضای آموزشی کشور افزوده می‌شود.

10 هزار کلاس درس به فضای آموزشی کشور افزوده شد
کد خبر: 362537
|
۱۳۹۸/۰۸/۳۰ ۱۹:۵۱:۰۴

اعتمادآنلاین| مهراله رخشانی‌مهر، معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، در حاشیه آیین کلنگ‌زنی مدرسه کلاسه «معروف شافعی» مهاباد گفت: این دو هزار کلاس درس در دست ساخت نیز دهه فجر امسال مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه 30 درصد مدارس کشور تخریبی است گفت: امسال در مجموع 25 هزار میلیارد ریال برای نوسازی مدارس کشور تخصیص یافته است.

او افزود: این میزان اعتبار تخصیص یافته در مقایسه با سال‌های قبل افزایش چشمگیری دارد اما با توجه به اینکه 30 درصد مدارس کشور تخریبی و تعداد زیادی از مدارس در مناطق محروم خشتی‌، گلی و کانکسی است، این بخش به اعتبارات زیادی نیاز دارد.

وی اضافه کرد: اولویت ما جمع‌آوری مدارس خشتی و گلی در کشور است که این نهضت در کشور از چند سال قبل شروع شده و تنها 220 مدرسه خشتی در سیستان و بلوچستان باقی مانده است.

رخشانی‌مهر با اشاره به اینکه به زودی جشن پایان مدارس خشتی و گلی در کشور برگزار می‌شود، افزود: با افتتاح 160 مدرسه خشتی بازسازی شده در این مناطق، به زودی این جشن در کشور برگزار خواهد شد و دیگر هیچ دانش‌آموزی در این مدارس تحصیل نمی‌کند.

رییس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور ادامه داد: پس از برگزاری جشن پایان مدارس خشتی و گلی در کشور، بازسازی و نوسازی مدارس سنگی و کانکسی نیز در اولویت بعدی خواهد بود و این روند تا زمانی که تمامی دانش‌آموزان کشورمان از فضای استاندارد آموزشی برخوردار شوند، تداوم خواهد داشت.

وی با اشاره به سه برابر شدن سرانه فضای آموزشی کشور در مقایسه با اول انقلاب نیز گفت: هم‌اکنون میانگین سرانه فضای آموزشی در کشور 5.2 مترمربع برای هر دانش‌آموز است که این میزان اوایل انقلاب کمتر از 1.5 مترمربع بود.

رخشانی مهر افزود: اکنون تنها 10 استان کشور از جمله استان‌های تهران، گیلان، البرز و آذربایجان‌غربی سرانه آموزشی کمتر از میانگین کشور دارند که سعی می‌شود با اجرای طرح‌های آموزشی در این استان‌ها، این سرانه افزایش پیدا کند.

وی در خصوص مشارکت خیران مدرسه‌ساز کشور نیز گفت: خیران مدرسه‌ساز امسال 15 هزار میلیارد ریال برای احداث مدارس مشارکت کردند که از این مقدار 600 میلیارد ریال آن توسط بانوان خیر پرداخت شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: دولت نیز در 2 سال اخیر برای پروژه‌های آموزشی مشارکتی، 15 هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده است به طوری که هم‌اکنون هیچ پروژه راکد بالای 50 درصد پیشرفت فیزیکی مشارکتی در کشور وجود ندارد.

در سفر مهراله رخشانی‌مهر معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور به مهاباد عملیات ساخت دو واحد آموزشی 12 و 6 کلاسه در مهاباد و شهر گوک‌تپه این شهرستان آغاز شد.

مهاباد با 237 هزار نفر جمعیت دارای 43 هزار دانش‌آموز است که در 324 مدرسه شهری و روستایی تحصیل می‌کنند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها