کد خبر: 362667
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۱ ۱۱:۱۸:۱۱
| |

رشد 6.6 درصدی سرمایه گذاری خارجی در چین

وزارت بازرگانی چین اعلام کرد از ماه ژانویه تا اکتبر 2019 (10 ماه نخست سال جاری میلادی)، 752 میلیارد و 410 میلیون یوان (هر دلار 6.8 یوان) سرمایه گذاری خارجی در چین جذب شده است که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته 6.6 درصد رشد داشته است.

رشد 6.6 درصدی سرمایه گذاری خارجی در چین
کد خبر: 362667
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۱ ۱۱:۱۸:۱۱

اعتمادآنلاین| زونگ چانگ چینگ» رییس بخش سرمایه خارجی وزارت بازرگانی چین روز جمعه در جمع خبرنگاران گفت: سرمایه گذاری منطقه هنگ کنگ، منطقه ماکائو، کشورهای سنگاپور و کره جنوبی در چین به ترتیب 10.5، 56.2، 31.7 و 23.9 درصد افزایش یافته و سرمایه گذاری کشورهای مسیر کمربند و جاده و اتحادیه آسیای جنوب شرقی (آ سه آن) نیز در این مدت به ترتیب 19.3 و 22.1 درصد بیشتر شده است.

او گفت: رشد سرمایه گذاری خارجی در زمینه های صنایع خدمات و علوم و فنون عالی نیز در این دوره بیشتر است.

رییس بخش سرمایه خارجی وزارت بازرگانی یادآوری کرد با رکود سرمایه گذاری برون مرزی در جهان، چین همچنان رشد باثبات خود را حفظ کرده که این نشانگر اعتماد سرمایه گذاری جهان به بازار چین است و پیش بینی می شود که هدف تعیین شده چین درباره جلب سرمایه خارجی در سال جاری برآورد شود.

رشد تجارت چین در حالی است که این کشور درگیر جنگ تجاری با آمریکا است و واشنگتن تا کنون بر روی 200 میلیارد دلار از کالاهای چینی تعرفه 25 درصدی اعمال کرده است و تهدید کرده است بر روی 300 میلیارد دلار دیگر تعرفه اعمال می کند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها