کد خبر: 362730
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۱ ۱۳:۰۱:۵۰
| |

سید سلمان سامانی، سخنگوی وزارت کشور:

331 تجمع و راهپیمایی با مجوز در کشور برگزار شده است

سامانی گفت: در یک سال گذشته 331 تجمع و راهپیمایی با استفاده از ساز و کار قانونی در سراسر کشور برگزار شده است.

331 تجمع و راهپیمایی با مجوز در کشور برگزار شده است
کد خبر: 362730
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۱ ۱۳:۰۱:۵۰

اعتمادآنلاین| سید سلمان سامانی، سخنگوی وزارت کشور در واکنش به برخی مطالب منتشر شده در خصوص "عدم امکان تجمع با استفاده از شیوه‌های قانونی" بیان کرد: حق بر تجمعات قانونی علاوه بر قانون اساسی در منشور حقوق شهروندی نیز مورد تاکید قرار گرفته است و در این راستا پیشنهاد وزارت کشور در سال 1397 به تصویب هیات وزیران رسیده و کماکان لازم الاجرا است.


معاون هماهنگی وزارت کشور افزود: بر اساس این مصوبه دولت، درخواست برگزاری تجمع و راهپیمایی مشتمل بر اعلام موضوع، زمان و مکان تجمع یاراهپیمایی و اسامی سخنرانان به کمیسیون ماده 10 احزاب ارائه می‌شود.

او تصریح کرد: رسیدگی به این درخواست‌ها بر عهده کمیسیون ماده 10 احزاب با ترکیب نمایندگان قوای سه گانه و منتخبین احزاب سراسر کشور است که بر اساس اصل 27 قانون اساسی و قوانین و مقررات موضوعه و به‌صورت خارج از نوبت در اولین جلسه فوق‌العاده اعلام نظر خواهد کرد.

سامانی افزود: مسئول تامین امنیت تجمع و راهپیمایی‌های قانونی نیروی انتظامی است و شورای تامین، محل‌های مناسب را برای برگزاری تجمع یا راهپیمایی در داخل شهر‌ها تعیین خواهد کرد.

سخنگوی وزارت کشور تاکید کرد: در یک سال گذشته 331 تجمع و راهپیمایی با استفاده از این ساز و کار در سراسر کشور برگزار شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها