کد خبر: 362771
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۱ ۱۴:۴۷:۱۲
| |

احد آزادی‌خواه، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی:

دو پرونده از مجلس به قوه قضاییه ارجاع شد

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس از ارجاع مجدد دو پرونده در راستای اجرای ماده 234 به قوه قضاییه خبر داد.

دو پرونده از مجلس به قوه قضاییه ارجاع شد
کد خبر: 362771
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۱ ۱۴:۴۷:۱۲

اعتمادآنلاین| احد آزادی خواه عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه اخیر این کمیسیون، بیان کرد: بررسی گزارش کمیسیون درباره اجرای ماده 234 آیین‌نامه داخلی مجلس درباره "عدم اجرای مفاد قانون تسهیل ازدواج جوانان" و همچنین عدم اجرای قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر" در دستورکار اعضای کمیسیون قرار داشت.


وی افزود: قانون تسهیل ازدواج و امر به معروف و نهی از منکر از حدود 12 سال پیش معطل مانده و اجرا نمی‌شدند بنابراین نمایندگان در سال گذشته با اعمال ماده 34 آیین‌نامه داخلی درباره این 2 قانون موافقت کرده بودند.

آزادی خواه یادآور شد:این پرونده طبق ماده 234 برای رسیدگی به قوه قضائیه ارجاع شده بود اما قوه قضائیه ایرادی نسبت به آن گرفته بود و پرونده مجددا به کمیسیون فرهنگی ارجاع شده بود.

وی در توضیح ایراد قوه قضائیه اظهار داشت: قاضی پرونده اعلام کرده بود که برای متهمین پرونده حکم عدم اجرای قانون صادر شده اما ماده‌ای برای جریمه متهمین وجود ندارد و باید مسیری برای تعیین جریمه آنها پیدا شود.

نماینده مردم ملایر در مجلس ادامه داد: پس از بررسی ایراد قاضی پرونده، اعضای کمیسیون عنوان کردند به دلیل اینکه جریمه متهمین مشخص نشده، موافقت کردند که این پرونده ادامه یابد تا متهمین قانون برابر با ماده 234 آیین نامه داخلی مجلس محاکمه شوند بنابراین در نهایت پرونده مجددا به قوه قضائیه ارجاع شد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تأکید کرد: وی اضافه کرد: طبق گزارش پرونده که از سوی قوه قضائیه به کمیسیون ارجاع شده برخی از وزارای سابق تا وزرای فعلی از جمله متهمین این پرونده هستند.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها