رئیس‌جمهور چاد: تبعات دخالت ناتو در لیبی در سال 2011 فاجعه‌بار بود

رئیس‌جمهور چاد تبعات دخالت ناتو در لیبی در سال 2011 را فاجعه‌بار توصیف و اعلام کرد که آفریقا به تنهایی نباید بار این تبعات وحشتناک را به دوش بکشد.

رئیس‌جمهور چاد: تبعات دخالت ناتو در لیبی در سال 2011 فاجعه‌بار بود
کد خبر: 362803
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۱ ۱۵:۴۶:۵۶

اعتمادآنلاین| ادریس دبی، رئیس جمهور چاد تبعات دخالت ناتو در لیبی در سال 2011 را فاجعه‌بار توصیف و اعلام کرد که آفریقا به تنهایی نباید بار این تبعات وحشتناک را به دوش بکشد.

او افزود: تبعات دخالت ناتو در لیبی در سال 2011 فاجعه بار بود. این فاجعه واقعی بود و نباید آفریقا به تنهایی مسئولیت آن را تحمل کند. از تبعات این حمله این بود که لیبی به محلی برای فعالیت باندهای جنایتکار و گروههای تروریستی مبدل شد و منبعی برای صدور تروریستها به ساحل و حوزه دریاچه چاد شد.

ادریس دبی از واکنش منفعلانه جامعه بین المللی در مبارزه با تروریسم در کشورهای ساحل آفریقا انتقاد کرد.

او به تاثیرات درگیری‌ها در کشورهای مجاور به ویژه لیبی بر کشورش پرداخت و گفت: درگیری‌ها بر همه واردات و صادرات به لیبی تاثیر گذاشته است که این موجب بحران اقتصادی چاد شده است. همه صادرات ما به لیبی، نیجریه و جمهوری آفریقای مرکزی متوقف شده است که سبب کسری بودجه شدیدی شده است که به بالا رفتن هزینه معیشتی بی‌سابقه‌ای در کشور ما تبدیل شده است. این سبب شده است که 500 هزار چادی از لیبی و جمهوری آفریقای مرکزی به کشور بازگردند. در کنار آن صدها هزار آواره از کشورهای مجاور در چاد از سال 2003 به سر می برند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها