کد خبر: 362811
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۱ ۱۶:۴۳:۰۹
| |

جمهوری آذربایجان 10 زندانی ایرانی را به کشور مسترد کرد

10 زندانی ایرانی محبوس در زندان‌های جمهوری آذربایجان روز جمعه برای سپری کردن دوره باقیمانده از محکومیت خود در ایران، در مرز زمینی شهرستان آستارا به مراجع قضایی جمهوری اسلامی ایران تحویل داده شدند.

جمهوری آذربایجان 10 زندانی ایرانی را به کشور مسترد کرد
کد خبر: 362811
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۱ ۱۶:۴۳:۰۹

اعتمادآنلاین| «حسین جلینی» کنسول سفارت جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان با اعلام این مطلب گفت: این بیست‌ و ششمین مرحله از انتقال محکومان بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان است که پس از حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رییس‌جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در اجلاس کشورهای غیر متعهدها در باکو با پیگیری مقامات ایران به ویژه سفارت در باکو صورت گرفت.

به گفته وی استرداد زندانیان در چارچوب موافقت‌نامه تبادل زندانیان بین ایران و جمهوری آذربایجان انجام می‌گیرد؛ این زندانیان از محکومان سال‌های 1390تا 1396 هستند که به دلایل مختلف در جمهوری آذربایجان بازداشت و محکوم به حبس شده‌اند.

جلینی با اشاره به اینکه اغلب این زندانیان به اتهام قاچاق مواد مخدر در جمهوری آذربایجان زندانی شده بودند، افزود: همراه داشتن مواد مخدر و قرص‌های روان‌گردان به هر دلیل و با هر مقدار در جمهوری آذربایجان جرم محسوب می‌شود و هموطنانی که به این کشور مسافرت می‌کنند، باید به توصیه‌های مسافرتی توجه جدی داشته باشند.

منبع: انتخاب

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها