کد خبر: 362931
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۲ ۱۰:۰۷:۳۴
| |

مهدی ناصری مقدم، مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی:

خرید حمایتی زعفران درخراسان رضوی به 22 تن رسید

22 تن زعفران در قالب طرح خرید حمایتی توسط شبکه تعاون روستایی خراسان رضوی ظرف سه هفته اخیر از کشاورزان خراسان رضوی خریداری شد.

خرید حمایتی زعفران درخراسان رضوی به 22 تن رسید
کد خبر: 362931
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۲ ۱۰:۰۷:۳۴

اعتمادآنلاین| مهدی ناصری مقدم، مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی روز شنبه با بیان این مطلب افزود: خرید حمایتی زعفران در این استان با استقبال کشاورزان رو به رو و موجب تعادل قیمت این محصول در بازار شد.

مهدی ناصری مقدم افزود: خرید حمایتی زعفران از 10 آبان ماه کنونی در این استان آغاز شده‌ است و طبق ابلاغیه سازمان مرکزی، اجرای طرح تا پایان آذر ماه ادامه دارد.

وی ادامه داد: هم اکنون 18 مرکز خرید حمایتی زعفران در شهرستان‌های خراسان رضوی فعال هستند و خرید محصول از کشاورزان را انجام می‌دهند و طبق اعلام قبلی، خرید زعفران در اجرای این طرح تا پایان آذر ماه ادامه دارد.

مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: خرید حمایتی محصول زعفران با چهار عنوان نگین زعفران، شبه‌ نگین، پوشال درجه یک و پوشال معمولی و سطح‌ بندی نهایی آن پس از آزمایش صورت می‌گیرد و بر این اساس هر کیلو گرم نگین زعفران به قیمت 105 میلیون ریال، شبه‌ نگین به قیمت 95 میلیون ریال، پوشال درجه یک به قیمت 90 میلیون ریال و پوشال معمولی زعفران به قیمت 82 میلیون ریال از کشاورزان خریداری می‌شود.

سطح زیرکشت زعفران در خراسان رضوی طی سال گذشته 87 هزار و 750 هکتار بود که از این سطح 298 تن محصول برداشت شد. امسال نیز 90 هزار هکتار از مزارع خراسان رضوی به کشت زعفران اختصاص یافت که میزان برداشت آن وابسته به شرایط آب و هوایی است.

129 هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی خراسان رضوی در حوزه تولید زعفران فعالیت دارند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها