کد خبر: 362941
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۲ ۰۷:۰۰:۰۰
| |

ثبت شماره تماس برای ورود به «توئیتر» منسوخ شد

شبکه اجتماعی توئیتر تنظیمات امنیتی خود را آپدیت کرد؛ از این پس کاربران این شبکه اجتماعی نیازی نیست برای ورود به حساب کاربری خود شماره موبایل وارد کنند.

ثبت شماره تماس برای ورود به «توئیتر» منسوخ شد
کد خبر: 362941
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۲ ۰۷:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| توئیتر تنظیمات امنیتی خود را آپدیت کرده است و به کاربرانش اجازه می‌دهد بدون لینک کردن شماره موبایل خود، شیوه احراز هویت دوعاملی را فعال کنند.

این شبکه اجتماعی اکنون به کاربرانش اجازه می‌دهد اپلیکیشن‌های احراز هویت یا کلیدهای امنیت را برای مقابله با روش های هک «سیم سواپ» استفاده کنند. «سیم سواپ» (SIM swapping) به هکرها اجازه می‌دهد وارد دستگاه های موبایل شوند.

این آپدیت در حالی عرضه می شود که چند ماه قبل هکرها با سرقت شماره موبایل جک دورسی (مدیر ارشد اجرایی توئیتر) به حساب کاربری او دست یافتند.

توئیتر در سال 2013 میلادی فرایند احراز هویت دوعاملی را پس از چند عملیات هک پیچیده اجرا کرد. در این ویژگی امنیتی کدی 6 رقمی به وسیله پیامک برای فرد ارسال می شود تا او بتواند وارد حساب کاربری خود شود اما از آنجا که پیامک‌ها نیز مقابل عملیات هک قرار دارند، اتکا به این ویژگی راهی دیگر برای هک حساب کاربری افراد ایجاد می کند.

بنابراین از این پس کاربران توئیتر مجبور نیستند برای دسترسی به حساب کاربری خود، شماره موبایلشان را ارائه کنند. در عوض آنها می‌توانند از کلید های امنیتی استفاده کنند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها