کد خبر: 362996
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۲ ۱۱:۲۵:۱۳
| |

دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی:

ستاد اقتصاد مقاومتی باید اختیارات بیشتری به استان‌ها بدهد

قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، گفت: ستاد اقتصاد مقاومتی باید اختیارات بیشتری به استان‌ها برای حرکت و تکاپو بدهد تا بتوان از نابسامانی‌های موجود نجات پیدا کرد و قدم‌های بلندتری برداشت.

ستاد اقتصاد مقاومتی باید اختیارات بیشتری به استان‌ها بدهد
کد خبر: 362996
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۲ ۱۱:۲۵:۱۳

اعتمادآنلاین| قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، گفت: مردم و مسئولان استان مرکزی با متانت، نجابت و بزرگواری و عاقلانه در جریانات اخیر برخورد کردند که جای تشکر و قدردانی دارد.

وی با بیان اینکه با ایجاد خسارت در اقدامات اعتراضی در واقع به خودمان خسارت وارد می کنیم که در شرایط موجود کشور این اقدامات ظالمانه خیانت است، افزود: برای بیان مطالبات نیازمند گفتمان سازی و ایجاد مراکزی مناسب هستیم تا اقشار مختلف مردم بتوانند مطالبات خود را از این طریق به گوش مردم برسانند چراکه این اقدام حکیمانه بسیار بهتر از ایجاد شلوغی‌هایی همچون اغتشاشات اخیر است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: در خصوص سهیمه بندی بنزین به منظور جلوگیری از حوادثی همچون حوادث اخیر و آزردگی خاطر مردم، انتظار ما از مسئولان ذیربط تصمیم گیری حکیمانه تر و استفاده از تجربیات گذشته بود. اگر دولت اشتباهی انجام می‌دهد نباید مردم متضرر شوند و امروز دولت باید از مردم در این خصوص عدرخواهی کند.

دری نجف‌آبادی بیان کرد: حقوق اساسی مربوط به حقوق دولت و ملت است. قانون اساسی ما افتخارآمیز است و باید به آن به خوبی عمل کرد چراکه این قانون خون بهای شهدا و یادگار امام راحل است و مردم بارها مستقیم و غیرمستقیم به آن رای داده‌اند. بزرگان هم در تدوین این قانون نقش‌آفرین بوده‌اند و باید به عنوان یک سند افتخارآمیز بر اساس تعهدات شرعی و قانونی و اخلاقی اجرایی شده و در صحنه عمل موارد آن رعایت شود.

وی ادامه داد: شرایط امروز کشور مقداری حساس است و عبور از مشکلات و توطئه‌ها و تلخی‌هایی که دشمن ایجاد می‌کند نیازمند تدبیرحکیمانه است. اگر به دنبال معجزه هستیم باید بدانیم که معجزه نتیجه فداکاری‌ها، همت و اراده‌ است و امروز این موارد است که سبب نجات از بحران می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه امکانات کشور در شرایط فعلی محدود است و نمی‌توان انتظارات غیرمعقول داشت، پس باید قناعت را سرلوحه زندگی قرار داد و با پرهیز از موارد غیرضروری، صرفه‌جویی را پیشه کرد تا بتوان در 10 سال آینده اقتصاد کشور را رونق داد . رونق اقتصادی امروز نیازمند تلاش و مجاهدت است.

دری نجف‌آبادی بیان کرد: اینکه امروز بسیاری از کشورها به ابراقتصاد دنیا تبدیل شده‌اند نتیجه اراده و همت آنهاست، با مدیریت هزینه‌های غیرضروری می‌توان اقتصاد را در کشور به شکوفایی رساند.

وی اضافه کرد: می‌طلبد که در استان مرکزی با ایجاد یک منبع نقدینگی یا یک شرکت سهامی عام نسبت به جمع آوری نقدینگی‌ها در استان اقدام کده و گامی در راستای برطرف کردن مشکلات استان برداشت، استان مرکزی نقدینگی دارد و این نقدینگی نیازمند مدیریت صحیح است، در صورتی که بتوان نقدینگی را به سرمایه در گردش و تولید تبدیل کرد، می‌توان از مشکلات عبور کرد.

وی اضافه کرد: برخی اقدامات در استان از جمله ساخت پل سنجان از جمله موارد ضروری نیست و می‌توان این هزینه‌ها را در موارد ضروری‌تر صرف کرد تا از هدر رفت پول در استان جلوگیری شود.

وی با تاکید بر اینکه برای عزت و پیشرفت و سربلندی و عملیاتی کردن آرمان‌های امام و رهبری باید با همکاری و برنامه‌ریزی و مدیریت صحیح تلاش کرد، گفت: قطعا ما می‌توانیم از همه تنگناهایی که دشمن برای ما ایجاد کرده عبور کنیم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها