سردار سپهر، جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین:

ما دست خالی هم از انقلاب دفاع می‌کنیم

سردار سپهر، جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین، گفت: در همین حوادث اخیر که به بهانه افزایش قیمت بنزین به‌وجود آمد، مسئولیت با ناجا بود، اما پشتیبانی بسیج از ناجا، احساس آرامش را در جامعه به‌وجود آورد.

ما دست خالی هم از انقلاب دفاع می‌کنیم
کد خبر: 363053
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۲ ۱۳:۲۴:۳۴

اعتمادآنلاین| سردار سرتیپ پاسدار محمدحسین سپهر، جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین، در گفت‌وگویی تلویزیونی گفت: اگر می‌بینید امروز در سوریه بسیج مردمی شکل می‌گیرد و 80 کشور در قالب محور غربی- عبری- عربی که به‌وجود آوردنده و حامی داعش بودند، در این کشور شکست را متحمل می‌شوند، آمریکا در عراق از حشد الشعبی شکست می‌خورَد و در یمن ساختار مردمی به‌وجود می‌آید که با دست خالی در برابر متجاوزان سعودی ایستادگی می‌کنند، نشان از تحقق کلام امام (ره) بود که فرمودند تنها راه مقاومت، تشکیل هسته‌های مقاومت است و البته این به معنای این نیست که تنها کار امنیتی و دفاعی انجام شود.

وی با بیان اینکه در بسیج 22 قشر داریم، افزود: مزیت‌هایی که بسیج دارد، باعث شده تا این تشکل امیدی برای تحقق جامعه اسلامی و بیانیه گام دوم انقلاب محسوب شود. بسیج که حزب انقلاب اسلامی است با مدیریت جهادی آماده اجرای فرامین رهبر انقلاب اسلامی و کمک به دستگاه‌های مختلف است.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین بسیج‌های اساتید، دانشجویی، دانش‌آموزی، مهندسین کشاورزی، صنعتی و عمران را بخشی از اقشار 22گانه بسیج عنوان و تاکید کرد: امروز بسیجیان در عرصه‌های گوناگون مزیت‌های مختلفی خلق کرده‌اند که اولینِ آن، داشتن روحیه جهادی است؛ در همین رابطه امسال 40 هزار پروژه محرومیت‌زدایی را آغاز کردیم که 50 درصد آن‌ها تاکنون به ثمر رسیده است.

سردار سپهر کمک به دستگاه‌ها و انجام کارهای علمی و ارزان‌ قیمت را از دیگر مزیت‌های بسیج دانست و افزود: چنانچه بخواهیم درباره توانمندی‌های بسیج، مطلبی را عنوان کنیم، باید گفت که فقط در بسیج اساتید 36 هزار استاد دانشگاهی و در بسیج طلاب نیز 100 هزار طلبه و روحانی داریم که می‌توانند در کارهای علمی و فرهنگی، بخش‌های مختلف کشور را کمک کنند.

وی تصریح کرد: برخورداری بسیجیان از روحیه خرد جمعی و هم‌افزایی از دیگر مزیت‌های بسیج است؛ البته این نکته را هم باید اضافه کرد که فعالیت‌های بسیج نه‌تنها موازیِ فعالیت‌های دولت نیست، بلکه در جهت رفع خلأهایی است که بعضاً در بخش‌های مختلف وجود دارد.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تاکید بر اینکه از منظر رهبر انقلاب اسلامی، بسیج کلید حل مشکلات کشور است، گفت: در همین راستا رهبر معظم انقلاب اسلامی توصیه‌های متعددی به مسئولان برای استفاده از توانمندی‌های بسیج دارند؛ لذا توقع داریم که فرمایشات ایشان در خصوص مردمی کردن اقتصاد و فرهنگ با استفاده از ظرفیت بسیج توسط دستگاه‌های مختلف صورت گیرد؛ زیرا بسیج به جهت اینکه تعداد زیادی از مردم را در بخش‌های مختلف سازماندهی کرده است، می‌تواند در تحقق توصیه‌های رهبر انقلاب، موفق عمل کند.

سردار سپهر ادامه داد: البته در این رابطه با بعضی از دستگاه‌ها تفاهم‌ نامه‌هایی را امضا کردیم، اما تعداد دیگری از دستگاه‌ها در همکاری با بسیج کُند هستند و یا کوتاهی دارند؛ این در حالی است که به عنوان مثال در حوزه سلامت، گروه‌های تخصصی و فوق تخصصی متعددی داریم که به صورت داوطلبانه و بدون داشتن انگیزه‌های مادی حاضر هستند در مناطق محروم خدمت کنند؛ همچنین در زمینه امدادرسانی نیز دستگاه‌هایی که مسئولیت دارند، می‌توانند با تجهیز بسیج، از این ظرفیت مردمی استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه بسیج برای ارائه خدمات بهتر به اقشار مختلف مردم به‌ویژه در مناطق محروم و نیز امدادرسانی در حوادث گوناگون به تجهیزات و کمک دولت نیاز دارد، گفت: تعداد 12 هزار گروه جهادی جغرافیایی‌محور داریم و علاوه بر این تعداد هفت هزار گروه محله‌محور نیز فعال هستند که برای ادامه فعالیت بهتر خود، نیاز به پشتیبانی‌های حاکمیتی دارند.

سردار سپهر در ادامه با بیان اینکه دولت برای عارضه‌یابی صنایع می‌تواند از مهندسین ما استفاده کند، اظهار داشت: در همین حوادث اخیر که به بهانه افزایش قیمت بنزین به‌وجود آمد، مسئولیت با ناجا بود، اما پشتیبانی بسیج از ناجا، احساس آرامش را در جامعه به‌وجود آورد.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تأکید بر اینکه ما دست خالی هم از این انقلاب دفاع می‌کنیم، بیان کرد: بسیج باتمام قوا و روحیه عالی درصدد اجرای فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی است و به همین جهت قول می‌دهیم که همچنان راه شهدا را دنبال کنیم.

منبع: سپاه نیوز

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها