کد خبر: 363066
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۲ ۱۳:۴۶:۳۹
| |

آکار: «اس400»ها برای امنیت ترکیه مهم هستند

وزیر دفاع ترکیه اعلام کرد در صورتی که کشورش به هر دلیلی نتواند جنگنده‌های اف‌35 آمریکا را به دست آورد، دنبال جایگزین برای این جنگنده‌ها خواهد بود.

آکار: «اس400»ها برای امنیت ترکیه مهم هستند
کد خبر: 363066
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۲ ۱۳:۴۶:۳۹

اعتمادآنلاین| خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه گفت: همه باید آگاه باشند که دولت آنکارا در صورتی‌که اف‌35‌های آمریکایی را به هر دلیلی نتواند به دست بیاورد، به دنبال جایگزین برای آنها خواهد بود.همه باید این را درک کنند.

آکار همچنین در گفتگو با تلویزیون الجزیره از عملیاتی شدن سیستم موشک‌های زمین به هوای اس‌400 ساخت ترکیه خبر داد و گفت: ما از ابتدا گفتیم که اس‌400‌های ما به طور مستقل عمل خواهند کرد. اس‌400‌ها مکانیزم بسیار مهمی در تضمین امنیت و دفاع ترکیه هستند.

ترکیه، اولین کشور عضو ناتو است که از روسیه اس‌400 خریده است. خرید سیستم‌های اس‌400 روسی توسط دولت ترکیه، دولت آمریکا را بر آن داشت تا آنکارا را از برنامه مشترک جنگنده‌های اف‌35 در ژوئیه سال جاری میلادی حذف کند.

دولت واشنگتن همچنان بر این باور است که سیستم‌های اس‌400 روسی باعث می‌شود تا دولت مسکو به جزئیات محرمانه جنگنده های اف‌35 دسترسی یابد و همچنین گفته است که سامانه‌های دفاع موشکی روسی با سیستم‌های ناتو در تضاد هستند.

دولت ترکیه اما می گوید که اس‌400ها تضادی با سامانه‌های ناتو ندارند و تهدیدی برای این ائتلاف نظامی محسوب نمی‌شوند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها