کد خبر: 363126
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۳ ۰۹:۴۵:۰۰
| |

مجله ورزشی «اعتمادآنلاین»: ورزش ایران در هفته‌ای که گذشت

تیم ملی فوتبال درگیر بحران شده است؟/ داورزنی دوباره رئیس فدراسیون والیبال ایران شد/ بازار بزرگ ایران قهرمان لیگ کشتی شد

بحران تیم ملی فوتبال ایران را فرا گرفته است. باخت تیم ملی برابر عراق در رقابت‌های انتخابی جام جهانی قطر و همچنین مشکل پرداخت نشدن دستمزد مربیان تیم ملی شرایط را برای تیم ملی سخت کرده است.

حجم ویدیو: 20.29M | مدت زمان ویدیو: 00:05:00 دانلود ویدیو
کد خبر: 363126
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۳ ۰۹:۴۵:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ در این قسمت از مجله ورزشی اعتمادآنلاین با هم نگاهی می‌اندازیم به مشکلات این روزهای تیم ملی فوتبال، انتخابات فدراسیون والیبال و همچنین حواشی لیگ برتر کشتی ایران.

تیم ملی در بحران؟

بحران تیم ملی فوتبال ایران را فرا گرفته است. باخت تیم ملی برابر عراق در رقابت‌های انتخابی جام جهانی قطر و همچنین مشکل پرداخت نشدن دستمزد مربیان تیم ملی شرایط را برای تیم ملی سخت کرده است.

هرچند فدراسیون فوتبال ایران می‌کوشد تا با صدور بیانیه‌های مختلف اعلام کند تیم ملی هیچ مشکلی ندارد و به زودی شرایط به روال عادی بازمی‌گردد، اما شواهد چیز دیگری نشان می‌دهد. فدراسیون به دلیل تحریم‌های آمریکا، در پرداخت دستمزد ویلموتس با مشکل مواجه است و ویلموتس هم به مانند هر مربی خارجی دیگری با تاخیر در پرداخت مطالباتش مشکل دارد. او به همین خاطر برای بهبود شرایط تیم ملی کاری نمی‌کند.

محسن بیاتی‌نیا، بازیکن پیشین تیم ملی، درباره مشکلاتی که در پرداخت دستمزد ویلموتس پیش‌ آمده به اعتمادآنلاین گفته: «فوتبال در کشورهای پیشرفته اصول خاصی دارد. وقتی بازیکن و مربی قراردادی را امضا می‌کنند در زمان مقرر هم دستمزدشان را می‌گیرند. کدام بازیکن ایرانی در خارج از کشور پولش را از باشگاه‌ها دریافت نکرده و کارش به شکایت کشیده است؟ اما همه بازیکنان و مربیان خارجی شاغل در ایران به دلیل بدقولی مدیران فوتبال ایران مجبور به شکایت شده‌اند. مشکل از فدراسیون فوتبال ایران است، ویلموتس هیچ اشتباهی مرتکب نشده.»

از طرفی دیگر شایعاتی مطرح‌ شده که فدراسیون فوتبال می‌خواهد به همکاری با این مربی بلژیکی پایان بدهد و برانکو را جایگزین او کند. شایعاتی که از طرف فدراسیون فوتبال ایران هم تکذیب نشده و احتمال حضور برانکو در تیم ملی بالاست.

در این بین باخت‌های متوالی تیم ملی در بازی‌های مقدماتی جام جهانی باعث شده جایگاهش را در رتبه‌بندی جهانی هم از دست بدهد تا با 6 پله سقوط به رده سی و سوم جهان برسد و در آسیا هم بعد از ژاپن در رده دوم قرار بگیرد.

تیم ملی فروردین سال آینده باید در دور برگشت رقابت‌های مقدماتی جام جهانی شرکت کند و هر بازی برایش حکم یک فینال را دارد. شاید بهتر باشد فدراسیون فوتبال هرچه زودتر تکلیف کادر فنی تیم ملی را روشن کند تا شرایط از این بیشتر پیچیده نشود.

انتخابات فدراسیون والیبال

انتخابات فدراسیون والیبال ایران بعد از کش‌وقوس‌های فراوان برگزار شد و محمدرضا داورزنی، رئیس پیشین این فدراسیون، با 26 رأی دوباره سکان هدایت این رشته ورزشی را بر عهده گرفت.

داورزنی بعد از پیروزی در این انتخابات گفت: «در مجموعه خانواده والیبال نیروهای خوبی داریم و باید از تمام ظرفیت‌ها استفاده شود. تلاش می‌کنیم با کمک همه آینده خوبی بسازیم.»

رقیب اصلی داورزنی در این انتخابات بهنام محمودی، بازیکن پیشین تیم ملی ایران، بود. محمودی 15 رأی کسب کرد و نتوانست رقیب سرسختی برای داورزنی باشد.

والیبال ایران ماه‌ها بود با سرپرست اداره می‌شد و به همین خاطر شرایط برای این رشته ورزشی کمی سخت شده بود. کارشناسان والیبال ایران اعتقاد داشتند باید هرچه زودتر تکلیف رئیس فدراسیون روشن شود تا تیم ملی بتواند با یک برنامه منسجم‌تر در رقابت‌ها حاضر شود. اما دخالت نمایندگان مجلس در ثبت‌نام نامزدهای انتخابات والیبال و همچنین شایعه مهندسی انتخابات این فدراسیون از جانب وزارت ورزش و جوانان باعث شد این انتخابات با حواشی زیادی همراه شود.

مصطفی کارخانه، مربی والیبال ایران، بعد از انتخاب داورزنی به عنوان رئیس فدراسیون والیبال ایران به اعتمادآنلاین گفت: «خوشحالم که تکلیف فدراسیون والیبال روشن شد. به هر حال این رشته ورزشی باید از بلاتکلیفی خارج می‌شد و خدا را شکر که این اتفاق رخ داد. داورزنی تجربه زیادی در والیبال ایران داشته و طی مدتی هم که به وزارت ورزش و جوانان رفته بود، توانست تجربه خودش را افزایش دهد. فکر می‌کنم داورزنی می‌تواند به والیبال ایران کمک کند.»

قهرمانی بازار بزرگ ایران در لیگ برتر کشتی

لیگ برتر کشتی ایران با قهرمانی تیم بازار بزرگ ایران به پایان رسید، اما انصراف تیم‌ها از این لیگ به دلایل مختلف سبب شد حواشی زیادی در این رشته ورزشی به وجود بیاید.

بعد از انصراف تیم‌هایی چون رعد پدافند و پاس از این رقابت‌ها اترک خراسان هم به دلیل کمبود منابع مالی از حضور در رقابت‌های نهایی لیگ انصراف داد. انصراف اترک باعث شد برخی از کارشناسان کشتی ایران از نحوه مدیریت سازمان لیگ کشتی ایراد بگیرند. هرچند در نهایت مدیران اترک پشیمان شدند و ترجیح دادند در رقابت‌های نیمه‌نهایی حضور پیدا کنند. آنها با برتری برابر تا «ثبت جهانی توس» راهی فینال شدند و در نهایت هم با باخت برابر بازار بزرگ ایران نایب‌قهرمان لیگ شدند.

حضور کشتی‌گیران خارجی در لیگ ایران نیز یکی دیگر از نکات منفی لیگ بود. لیگی که می‌توانست جایی برای کشتی‌گیران جوان باشد میزبان کشتی‌گیران خارجی‌ای بود که در این وضعیت بد اقتصادی پول‌های خوبی از تیم‌های ایرانی دریافت کردند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها