حمیدرضا میرمعینی، کارشناس بازار سرمایه، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

تعداد سرمایه‌گذاران کاهش پیدا کرد/ چشم‌انداز روشنی برای اقتصاد نمی‌بینم/ دیگر نمی‌توانیم به سرمایه‌گذاران بگوییم صبور باشید

میرمعینی در گفت‌و‌گو با «اعتمادآنلاین» اظهار کرد: چه بپذیریم چه نپذیریم، نمی‌توان با خوش‌بینی به چشم‌انداز اقتصاد ایران نگاه کرد.

تعداد سرمایه‌گذاران کاهش پیدا کرد/ چشم‌انداز روشنی برای اقتصاد نمی‌بینم/ دیگر نمی‌توانیم به سرمایه‌گذاران بگوییم صبور باشید
کد خبر: 363128
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۲ ۱۶:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ «طی روزهای گذشته که کشور دچار التهاب شد، از تعداد سرمایه گذاران در بازار سرمایه کاسته شد.» این مطلب را حمیدرضا میرمعینی، کارشناس بازار سرمایه، در ارزیابی وضعیت بورس بعد از واکنش‌ها به افزایش قیمت بنزین گفت.

میرمعینی در گفت‌و‌گو با اعتمادآنلاین اظهار کرد: چه بپذیریم چه نپذیریم، نمی‌توان با خوش‌بینی به چشم‌انداز اقتصاد ایران نگاه کرد.

این دست‌اندرکار بازار سرمایه برای مصداقی شدن اظهارنظر خود، با اشاره به دلایلی که طی روزهای گذشته موجب نوسان شدید شاخص‌ها در بازار سرمایه شد، گفت: اقتصاد ایران سال‌هاست تحت تاثیر تکانه‌های سیاسی قرار گرفته، با این توضیح باید بگویم تحریم، تشتت در تصمیم‌گیری‌های داخلی، وضعیت اقتصادی دولت و مشکلات معیشتی موجب شده است بازار سرمایه نتواند عملکرد مناسبی داشته باشد.

این آگاه اقتصادی در ادامه صحبت‌های خود بر این نکته هم تاکید کرد که بازار سرمایه در ایران از هر زمان دیگری به آرامش سیاسی کشور نیاز دارد.

به گفته میرمعینی: دیگر نمی‌توان به سرمایه‌گذاران پیشنهاد کرد صبور باشند، در عوض باید از دولت بخواهیم در سیاست‌های اقتصادی و سیاسی خود تجدیدنظر کند.

این کارشناس اقتصادی در پیش‌بینی چشم‌انداز بازار سرمایه تا پایان امسال توضیح داد: پیش‌بینی من و اکثر تحلیلگران بازار سرمایه این است که در بهترین حالت بازار به 2 تا سه ماه زمان برای استراحت و بازیابی خود نیاز دارد.

میرمعینی بر این باور است که در شرایط فعلی حتی بازارهای واسطه‌گری هم اقبال چندانی در جذب نقدینگی ندارند و بهتر است بگوییم نوعی سرگردانی در اقتصاد به وجود آمده است.

به گفته این تحلیلگر بازار سرمایه: در روزهای گذشته بیش از هر زمان دیگری شاهد فشار فروش و در برخی موارد تشکیل صف‌های فروش در برخی نماد‌های معاملاتی بودیم که صرف نظر از شرایط بحرانی کشور، می‌توان گفت دلیل دیگر این اتفاق شناسایی سود توسط برخی سهامداران و نیز اصلاح و استراحت شاخص بورس و قیمت سهام بوده است.

او صحبت‌های خود را این‌طور به پایان رساند: بازار سرمایه در هر کشوری شاخص معتبری برای ارزیابی عملکرد نظام اقتصادی آن کشور است؛ در ایران نظام اقتصادی بیمار و نیازمند اصلاحات ساختاری است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها