کد خبر: 363155
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۲ ۱۸:۲۱:۵۲
| |

سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری:

ضربه زدن به کارآفرینی نتیجه اقتصاد نفتی است

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری، ضربه‌زدن به اصول کارآفرینی و فکری مردم را نتیجه فرهنگ و اقتصاد نفتی دانست.

ضربه زدن به کارآفرینی نتیجه اقتصاد نفتی است
کد خبر: 363155
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۲ ۱۸:۲۱:۵۲

اعتمادآنلاین| سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری شامگاه شنبه در شورای رونق تولید و اقتصاد دانش بنیان مازندران با بیان اینکه توسعه در اقتصاد دانش بنیان امری درون زا است بیان کرد: اگر در کشور درپی توسعه هستیم باید خود برای تحقق آن تلاش کنیم.

وی افزود: با وارد کردن اجناس و تکیه به اقتصاد نفتی توسعه محقق نمی شود و برای توسعه باید خود مردم مطالبه گری کنند و باید بدانیم کشور 80 میلیونی را با نفت نمی توانیم بچرخانیم.

وی ضربه زدن به اصول کارآفرینی و فکری مردم را نتیجه فرهنگ نفتی بیان کرد و گفت: بازارسازی برای خارجی ها نتیجه اقتصاد نفتی است.

ستاری با اشاره به اینکه 98 درصد داروهای انسانی در کشور تولید می شود گفت: داروهای آبزیان و طیور حجم سنگینی از واردات را تشکیل می دهند و هرچقدر عرصه دانش مواد اولیه به تجاری سازی تبدیل شود موفق تر خواهیم بود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری یادآور شد: مازندران پتانسیل فوق العاده ای دارد و استانی پهناور و دارای نیروی انسانی با استعدادتری است و نوآوری زمانی بروز می یابد که محرومیت وجود داشته باشد.

وی تصریح کرد: سابقه دانشگاهی مازندران می طلبد در حوزه زیست بوم و دانش بنیان تلاش بیشتری شود و لازم است تا خیرین نیز حمایت بیشتری داشته باشند.

ستاری با بیان اینکه دانشگاه های باید بتوانند شرکت فارغ التحصیل کنند ادامه داد: به ازای سرویسی که به این شرکت ها می دهد می تواند خدمات از آن دریافت کند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری باعنوان اینکه بخش خصوصی در پارک های علم و فناوری ورود پیدا کرده اند گفت: استان به سیستم کارآفرینی نیاز دارد تا بخش خصوصی در حوزه فناوری سرمایه گذاری کند.

ستاری خواستار توسعه شبکه نوآوری در مازندران شد و گفت: اخذ استانداردهای بین المللی برای صادرات توسط شرکت های دانش بنیان باید پیگیری شود.

وی با بیان اینکه معاونت علمی حمایت های لازم صادراتی از پارک ها و شرکت های فناوری خواهد داشت گفت: معافیت های سربازی برای فعالان دانش بنیان از جمله حمایت ها است و سعی کردیم اکوسیستم زیست بوم برای شرکت های دانش بنیان ایجاد کنیم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با تاکید براینکه کارآفرینی باید تبدیل به یک ارزش شود و حل مسائل و مشکلات را هدف شرکت های دانش بنیان بیان کرد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها