کد خبر: 363213
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۳ ۰۹:۱۶:۲۹
| |

رضا رحمانی، وزیر صنعت:

کالاهای اساسی مردم تامین و مشکلی وجود ندارد

رضا رحمانی، در جلسه شورای معاونان این وزارتخانه به برنامه های ویژه وزارتخانه در کنترل بازار پس از اجرای طرح اصلاح قیمت بنزین در کشور اشاره کرد و گفت: رویکرد موجود مورد رضایت مسوولان امر است و نباید اجازه داده شود برخی افراد از شرایط سوء‌استفاده کنند.

کالاهای اساسی مردم تامین و مشکلی وجود ندارد
کد خبر: 363213
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۳ ۰۹:۱۶:۲۹

اعتمادآنلاین| ‌ وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: امروز کالاهای اساسی مردم تامین و مشکلی در این زمینه وجود ندارد و از مجموع 100 قلم کالای مصرفی ضروری مردم فقط قیمت16 قلم با افزایش حدود پنج درصدی روبرو شدند که هماهنگی های لازم با تعزیرات حکومتی برای برخورد جدی و خارج از نوبت در این موارد انجام شده است.

رضا رحمانی، در جلسه شورای معاونان این وزارتخانه به برنامه های ویژه وزارتخانه در کنترل بازار پس از اجرای طرح اصلاح قیمت بنزین در کشور اشاره کرد و افزود: رویکرد موجود مورد رضایت مسوولان امر است و نباید اجازه داده شود برخی افراد از شرایط سوء‌استفاده کنند.

وزیر صنعت خاطرنشان کرد: اکنون با توجه به تدابیر اتخاذ شده به منظور تامین کالاهای اساسی و ضروری مورد نیاز کشور و همچنین زنجیره تولید کشور هیچ مشکلی وجود ندارد.

او افزود: طبق گزارش‌های موجود قیمت‌ها در عموم کالاها دارای ثبات است و بیشتر نگرانی بابت جو روانی بازار بوده که با افزایش حجم بازرسی ها این مشکل نیز تا حدود بسیاری رفع شده است.

رحمانی تاکید کرد: امروز در زمینه موضوع کنترل بازار، اتاق اصناف و اتحادیه های تحت پوشش در سراسر کشور باید پیشگام شوند و روسای استان ها در زمینه زنجیره تولید به‌ویژه در مورد 100 قلم کالای ضروری با حساسیت و جدیت ویژه ای ورود کنند.

او خاطرنشان کرد: رسالت اصلی امروز همه مدیران ستادی و استانی این وزارتخانه، کنترل دقیق بازار و تامین حداکثری حقوق مردم است.

وزیر صنعت همچنین در ارتباط با تفویض اختیارات به استان‌ها گفت: این مهم، سیاست کلی وزارت صنعت در چارچوب ارتقای فضای کسب و کار و بهبود شرایط موجود است و در هر موردی که منع قانونی وجود نداشته باشد، تفویض اختیار انجام می شود.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود گفت: وزارت صنعت امسال در هفت محور و 34 برنامه از جمله تعمیق ساخت داخل، توسعه صادرات، توسعه معادن و صنایع معدنی، بهبود فضای کسب و کار، توسعه فناوری و غیره، برنامه های خود را با جدیت دنبال می کند.

او اضافه کرد: همه استان ها باید این برنامه ها را اولویت کاری خود قرار دهند و حتی ظرفیت های بالقوه سایر مسئولان و تشکل‌های بخش خصوصی را در این موارد فعال کنند.

رحمانی تاکید کرد: نهضت ساخت داخل یکی از موارد بسیار مهمی است که امسال در صدر برنامه ها قرار دارد و مراتب اجرای آن به رهبر معظم انقلاب، رئیس جمهوری و مجلس شورای اسلامی اعلام می شود و به‌طور حتم اثرگذاری بالایی در آینده صنعت و خودکفایی کشورمان خواهد داشت.

او با اشاره به موضوع ابلاغ دستورالعمل اجرایی استخراج ارز دیجیتال از سوی وزارتخانه، افزود: با توجه به مصوبه دولت، اکنون فقط استخراج این ارز ها مجاز است و قابل داد و ستد در داخل کشور نیست.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها