کد خبر: 363321
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۳ ۱۱:۱۵:۰۰
| |

تونس حریف احتمالی والیبال ایران پیش از انتخابی المپیک

احتمال دارد تیم ملی والیبال ایران پیش از حضور در مسابقات انتخابی المپیک، در 2 یا 3 بازی تدارکاتی به مصاف تونس برود.

تونس حریف احتمالی والیبال ایران پیش از انتخابی المپیک
کد خبر: 363321
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۳ ۱۱:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| مسابقات والیبال انتخابی المپیک از 17 تا 22 دی به میزبانی شهر جیانگمن چین برگزار می‌شود. تیم ملی ایران که مرحله گروهی با چین، چین تایپه و قزاقستان رقابت می‌کند، به دنبال کسب تنها سهمیه قاره آسیا در المپیک 2020 توکیو است.

تیم ملی تونس هم مسابقات انتخابی المپیک در قاره آفریقا را در پیش دارد و به همین دلیل از ایران درخواست کرده است که در 2 یا 3 بازی تدارکاتی به مصاف شاگردان ایگور کولاکوویچ برود.

فدراسیون والیبال تونس حاضر است تمام هزینه‌های سفر و اقامت در ایران و برگزاری این مسابقات تدارکاتی را نیز بپردازد. هدایت تیم ملی تونس بر عهده آنتونیو جیاکوبه قرار دارد. این مربی ایتالیایی پیش از این مذاکراتی با کولاکوویچ داشت تا زمینه برگزاری مسابقات تدارکاتی 2 تیم فراهم شود. کولاکوویچ هم از این پیشنهاد استقبال کرده است.

تیم ملی ایران پیش از لیگ ملت‌ها، مرحله نخست انتخابی المپیک و جام جهانی، حتی یک بازی تدارکاتی هم نداشت و فدراسیون والیبال برای برگزاری مسابقه تدارکاتی پیش از انتخابی المپیک در قاره آسیا هم برنامه‌ای نداشت. اما با توجه به درخواست فدراسیون تونس، به نظر می‌رسد سرانجام والیبال ایران صاحب مسابقه تدارکاتی خواهد شد.

آخرین مسابقه ایران و تونس در جام جهانی 2019 بود. در آن بازی، ایران به برتری سه بر صفر دست یافت. ایران در رده 8 و تونس در رتبه 22 رده‌بندی فدراسیون بین‌المللی والیبال قرار دارند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها