کد خبر: 363538
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۴ ۰۸:۴۷:۰۴
| |

چگونه اشتهای خود را کنترل کنیم؟

یکی از مشکلات رایج افرادی که رژیم دارند، بحث کنترل اشتها است. این موضوع که گاهی به سختی امکان‌پذیر است، می‌تواند اراده فردی را که رژیم گرفته است، به طور کامل تخریب کند.

چگونه اشتهای خود را کنترل کنیم؟
کد خبر: 363538
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۴ ۰۸:۴۷:۰۴

اعتمادآنلاین| کارشناسان تغذیه و سلامت تاکید کردند با وجود انبوهی از تبلیغات برای معرفی غذاهای چرب در دنیای امروز، کنترل وزن و پرهیز از پرخوری برای انسان‌ها بسیار دشوار شده است اما متخصصان همچنان در جست‌وجوی راه کارهای جدیدی هستند که به مردم برای جلوگیری از چاقی و اضافه وزن کمک کنند.

در این مقاله چند شیوه مطمئن برای کم‌خوری و در نهایت مقابله با چاقی ارائه شده که به گفته کارشناسان می‌تواند از روش‌های قبلی موثرتر و کارآمدتر باشد.

غذای خود را پرادویه کنید

اگرچه برخی از افراد از خوزدن غذاهای تند و پرادویه اذیت می‌شوند اما جالب است بدانید که غذاهای تند ممکن است به عنوان سرکوب‌کننده اشتهای طبیعی عمل کنند. ماده فعال بسیاری از غذاهای پرادویه کپسایسین است که در فلفل‌های تند یافت می شود. فلفل‌های تند و آتشین، فواید سلامتی دیگری نیز دارند. اما یکی از مهمترین این خواص کنترل اشتها است.

به غذای خود توجه کنید

ذهن آگاهی می تواند از مزایای مختلفی برخوردار باشد، از مدیریت کنترل درد گرفته تا کاهش استرس و شما می‌توانید از تمرکز حواس برای سرکوب اشتها نیز استفاده کنید. طبق بررسی‌های انجام‌شده در سال 2014، تکنیک های هوشمندانه غذا خوردن می‌توانند به کنترل خوردن احساساتی(پرخوری عصبی) کمک کنند. در حین هر لقمه‌ای که می خورید، به طعم، بافت و بوی آن توجه داشته باشید و در آرامش غذا بخورید. بسیاری از حالات مثل اشتهای کاذب زمانی به سراغ شما می آیند که غذای خود را در شرایط نامناسب مثل جلوی تلویزیون می خورید.

نعناع

بسیاری از پژوهش‌ها نشان می‌دهند نعناع می‌تواند تا حد زیادی مانع از احساس گرسنگی شود. یک مطالعه نشان داد که وقتی شرکت‌کنندگان هر ساعت به مدت 5 روز رایحه نعناع استشمام می‌کردند کالری کمتری می خوردند. بنابراین پیشنهاد می‌شود در خانه یک شمع نعناعی روشن کنید، آدامس نعناعی بجوید یا چای نعناعی بنوشید.

منبع: انتخاب

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها