کد خبر: 363591
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۴ ۰۹:۳۲:۰۰
| |

بهمن عسگری:

رقابت‌های لیگ جهانی مثل بازی شطرنج است/ در اسپانیا می‌خواهم بهترین کاراته‌کا دنیا شوم

دارنده نشان طلای مسابقات جهانی کاراته گفت: به هر حال رقابت‌های لیگ جهانی که در مسیر المپیک برگزار می شود، دقیقا مثل بازی شطرنج است و هر کسی بتواند خوب این مهره‌ها را بچیند موفق می‌شود.

رقابت‌های لیگ جهانی مثل بازی شطرنج است/ در اسپانیا می‌خواهم بهترین کاراته‌کا دنیا شوم
کد خبر: 363591
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۴ ۰۹:۳۲:۰۰

اعتمادآنلاین| سایت فدراسیون جهانی در گزارشی درباره برگزاری مراسم برترین های سال 2019 گزارشی را منتشر کرد که سجاد گنج زاده در وزن 84+ کیلوگرم با تداوم نتایج خوب خود در رقابت‌های مختلف با رسیدن به نفر یک رنکینگ جهانی، آنقدر با رقبای خود فاصله دارد که از هم اکنون بهترین کاراته کای سنگین وزن جهان را باید به نام او نوشت. وی سال 2017 نیز عنوان بهترین سنگین وزن جهان را کسب کرده بود. در بین نامزدهای دریافت این جایزه در اوزان مختلف، بهمن عسگری در وزن 75- کیلوگرم برای کسب عنوان بهترین کاراته کای وزن خود باید در مسابقات مادرید بهترین عملکرد را داشته باشد. در وزن 75- کیلوگرم بهمن عسگری قهرمان سال 2018 جهان به سه کاراته کای شاخص دیگر رقابت خواهد کرد. «رافائل آقایف» دارنده 5 طلای جهان از آذربایجان، «کن نیشیمورا» از ژاپن و «استانیسلاو هورنه» از آلمان رقبایی عسگری در این وزن هستند.

بهمن عسگری، در پاسخ به این سوال که شرایط تمرینی آخرین مرحله اردوی تیم ملی کاراته پیش از اعزام به مسابقات لیگ جهانی اسپانیا چطور است، گفت: در طول این مدت اردوهای خوبی را پشت سر گذاشتیم. سه مرحله اردو داشتیم که خوشبختانه شرایط خوبی را در اردوها سپری کردیم. امروز(دوشنبه) آخرین روز تمرینات است و سه شنبه راهی اسپانیا خواهیم شد. خوشبختانه شرایط خوبی دارم، آماده‌ام و آماده‌تر شدم برای اینکه در آخرین مرحله مسابقات لیگ جهانی در سال 2019 با تمام توان به روی تاتامی بروم. البته مطمئنم هر چه جلوتر می‌رویم مسابقات سخت‌تر می‌شود و این موضوع طبیعی است.

وی در ادامه صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: آنهایی که از لحاظ امتیاز از حریفان خود عقب‌تر هستند تلاش می‌کنند تا در ادامه مسیر امتیازهای لازم را کسب کنند و در رنکینگ المپیکی جایگاه خود را بهتر کنند. من نفر اول رنکینگ در وزن 75 کیلوگرم المپیک هستم و تمام تلاشم این است که جایگاه خودم را حفظ کنم. برای این موفقیت نیاز به دعای خیر مردم دارم.

دارنده مدال طلای بازی های آسیایی در پاسخ به این سؤال که شما از سوی فدراسیون جهانی به عنوان کاندید بهترین کاراته‌کای وزن 75- کیلوگرم جهان انتخاب شده‌اید؛ فکر می‌کنید در اسپانیا می‌تواند به این مهم دست پیدا کنید، گفت: بله، کاندید وزن 75 -کیلوگرم شدم. تلاش می‌کنم تا در اسپانیا به عنوان بهترین کاراته‌کای دنیا انتخاب شوم. البته همه چیز بستگی به مسابقات لیگ جهانی اسپانیا دارد. تمرکزم را گذاشته‌ام که در آخرین رویداد سال 2019 بهمن عسگری همیشگی باشم. تلاشم این است اتفاق خوبی برای من در اسپانیا رخ دهد و برای اولین بار در این وزن بهترین کاراته‌کای دنیا شوم.

عسگری در پاسخ به این سؤال که با توجه به جایگاه شما در رنکینگ المپیک آیا با حضور در لیگ جهانی اسپانیا که آخرین مرحله مسابقات سال 2019 است و کسب مدال طلا در ادامه رقابت‌ها‌ی لیگ جهانی حضور خواهید داشت یا خیر،‌گفت: برنامه‌ریزی خودم به این شکل است که حتی بعد از اسپانیا در تمام مسابقات باقی مانده در سال 2020 نیز شرکت کنم و این روند تا 26 اسفند که همه چیز مشخص می‌شود ادامه داشته باشد. به هر حال رقابت‌های لیگ جهانی که در مسیر المپیک برگزار می شود، دقیقا مثل بازی شطرنج است و هر کسی بتواند خوب این مهره‌ها را بچیند موفق می‌شود. اگر کادر فنی صلاح بداند می‌روم و در تمام مسابقات شرکت می‌کنم. سرباز تیم ملی هستم و هر تصمیمی که سرمربی تیم ملی بگیرد اطاعت می‌کنم. در ذهن خودم این طور است که هیچ مسابقه‌ای را از دست ندهم اما امیدوارم هر چه خیر است همان اتفاق رخ دهد. در هر صورت تصمیم نهایی را سرمربی تیم ملی می‌گیرد و من فقط اطاعت می‌کنم.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها