کد خبر: 363662
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۴ ۱۱:۰۵:۳۳
| |

امیرعباس لشگری، رییس کمیته پزشکی فدراسیون جهانی ووشو:

ورزش پاک از اهداف فدراسیون جهانی ووشو است

رییس کمیته پزشکی فدراسیون جهانی ووشو با بیان اینکه ورزش پاک از اهداف اصلی فدراسیون جهانی این رشته است، گفت: در این راستا برنامه‌های مختلفی برای رسیدن به اهدافمان داریم.

ورزش پاک از اهداف فدراسیون جهانی ووشو است
کد خبر: 363662
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۴ ۱۱:۰۵:۳۳

اعتمادآنلاین| امیرعباس لشگری، رییس کمیته پزشکی فدراسیون جهانی ووشو که به تازگی به عنوان رییس کمیته پزشکی فدراسیون جهانی انتخاب شده است گفت: در جریان مسابقات جهانی شانگهای، کنگره فدراسیون جهانی برگزار و رییس تغییر کرد. سپس اعضای هیات رییسه مشخص و کمیته‌های مختلف مورد بازنگری قرار گرفتند.

وی افزود: ‌با توجه به سوابق کاری‌ام در کمیته پزشکی جهانی و حمایت‌های «مهدی علی‌نژاد» رییس فدراسیون ایران و عضو هیات رییسه جهانی به عنوان رییس کمیته انتخاب شدم. باید از حمایت‌های او تشکر کنم که همیشه منافع ملی برای او از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده است.

لشگری ادامه داد: تا جایی که می‌دانم پیش از این تنها در رشته کشتی، ریاست کمیته پزشکی در اختیار نمایندگان ایران بوده و دکتر توکل و سپس دکتر شادگان این مسئولیت را در اختیار داشته‌اند. اکنون ووشو دومین فدراسیون کشورمان است که ریاست کمیته پزشکی جهانی را در اختیار دارد.

وی با اشاره به اهمیت این کرسی بین‌المللی، اظهار داشت: امیدوارم بتوانم از جایگاه ورزشکاران کشورم حمایت کنم و بدون تردید، منافع ملی را در اولویت کارهایم قرار می‌دهم.

این مقام مسئول در خصوص آیتم‌های کمیته پزکشی فدراسیون جهانی ووشو، گفت: سلامت ورزشکاران، درمان مصدومیت‌ها در زمان مسابقات و برگزاری مسابقات پاک و بدون مواد ممنوعه از مهمترین اهداف خواهد بود.

رییس کمیته پزشکی فدراسیون جهانی ووشو، افزود: پس از بررسی‌های لازم، ثابت شد که ورزش‌های رزمی و ووشو برخلاف تصورات از کم آسیب‌ترین رشته‌ها هستند. با تمهیداتی که داریم و آنرا به کمیته فنی پیشنهاد خواهیم داد در صدد هستیم تا مصدومیت‌ها را به حداقل برسانیم.

وی افزود: در خصوص مصدومیت‌هایی که در مسابقات جهانی رخ می‌دهد نیز باید کمیته پزشکی در سریع‌ترین زمان، اقدامات اورژانسی را انجام داده و درپی رفع‌ آن باشد و در این راستا نیاز به همکاری با پزشکان متخصص در امر ورزش داریم.

لشگری در خصوص بحث دوپینگ نیز، گفت: با توجه به تلاش فدراسیون جهانی برای حضور این رشته در بازی‌های المپیک باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم تا ورزش پاک را در ووشو گسترش بدهیم و با ورزشکارانی که از داروهای نیروزا استفاده می کنند برخورد لازم صورت بگیرد تا دوپینگ به حداقل برسد.

وی گفت: این مهم می تواند با روش‌های آموزش و آشنایی ورزشکاران و مربیان با داروهای ممنوعه و همچنین گرفتن نمونه‌های بیشتر در زمان مسابقه و خارج از آن، میسر شود.

لشگری تصریح کرد: در آخرین جلسه جهانی که داشتیم، مقرر شد در کنار گواهی سلامت که ورزشکاران باید برای حضور در مسابقات ارائه کنند، ارائه گواهی شرکت در کلاس‌های دوپینگ هر فدراسیون ملی نیز الزامی است. آموزش مسیر مناسبی است تا ورزشکاران ناخواسته دچار آلودگی مواد نیروزا نشوند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها