کد خبر: 363683
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۴ ۱۱:۳۲:۰۰
| |

حسن رنگرز:

علاقه‌ای به میزبانی جام‌جهانی کشتی نداشتیم/ از اتحادیه درخواست لغو میزبانی نداشتیم

حسن رنگرز، سخنگوی فدراسیون کشتی با بیان اینکه جام جهانی کشتی یک رویداد درجه 2 یا 3 محسوب می شود، گفت: میزبانی از این رقابت ها تعهد فدراسیون قبلی بود و بر دوش فدراسیون جدید گذاشته شده بود و ما موظف به انجام تعهدات فدراسیون بودیم.

علاقه‌ای به میزبانی جام‌جهانی کشتی نداشتیم/ از اتحادیه درخواست لغو میزبانی نداشتیم
کد خبر: 363683
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۴ ۱۱:۳۲:۰۰

اعتمادآنلاین| حسن رنگرز سخنگوی فدراسیون کشتی در نشست خبری خود که در سالن جلسات کمیته ملی المپیک برگزار شد، با بیان اینکه فدراسیون کشتی خود را مکلف به پاسخگویی به رسانه ها در هر شرایطی می‌داند، درباره لغو میزبانی ایران از جام جهانی کشتی فرنگی و اینکه آیا برنامه‌های تیم ملی تغییر می‌کند یا خیر، گفت: بدنبال جلسه روز گذشته کمیته اجرایی اتحادیه جهانی کشتی در استانبول، اتحادیه جهانی شب گذشته ایمیلی به فدراسیون کشتی ارسال و این مسابقات را تعلیق کرد. فدراسیون کشتی بلافاصله مذاکرات با نهادهای داخلی و اتحادیه جهانی را آغاز کرد. امیدواریم شاهد برگزاری این رقابت ها در تهران باشیم. تمامی استاندارهای مد نظر اتحادیه جهانی و تجهیز و استانداردسازی سالن 12 هزار نفری آزادی و تامین جوایز دلاری تیم‌های برتر انجام و آماده‌ایم به بهترین شکل این مسابقات را انجام دهیم اما تعلیق این مسابقات خارج از اراده فدراسیون است و در تلاشیم پایان هفته میزبان این مسابقات باشیم اگر این اتفاق رخ نداد تلاش می‌کنیم در اولین فرصت ممکن میزبان این مسابقات باشیم.امیدوارم با ارائه مستندات باعث تغییر در تصمیم اتحادیه جهانی شویم.

مدیر تیم های ملی کشتی فرنگی افزود: یک هفته قبل از جام تختی، رقابت‌های رنکینگ‌دار ایتالیا را در پیش داریم. محاسبه هزینه و فایده و اینکه حضور در این مسابقات سر وزن قانونی برای کشتی ما فایده‌ای دارد یا نه مورد بررسی قرار می‌گیرد. ما رقابت‌های قهرمانی آسیا و سپس دو رویداد گزینشی المپیک را در سال آینده در پیش داریم که از اهمیت زیادی برای ما برخوردار است.

وی درباره اهمیت حضور در مسابقات رنکینگ برای کادرهای فنی تیم ملی و اینکه لیگ در راستای منافع تیم های ملی نبود، گفت: اولین رقابت رنکینگ دار در ایتالیا و سپس جام پیت لاسینسکی لهستان است. هر دو تیم برنامه های خود را ارائه کرده اند. علت اینکه کشتی آزاد تا الان اردو نداشته بخاطر حضور کشتی گیران در لیگ بوده است. در کنار فوایدی که لیگ برای برطرف کردن موارد معیشت کشتی گیران داشته به لحاظ فنی نیز در سطح قابل قبولی برگزار شد. مباحث مورد نظر تیم طوس در کمیته انضباطی فدراسیون قطعا مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

رنگرز در پاسخ به این سوال که آیا فدراسیون کشتی نماینده‌ای برای دفاع از میزبانی ایران به جلسه روز گذشته کمیته اجرایی اتحادیه جهانی کشتی به استانبول اعزام کرده یا خیر، گفت: هیچ برنامه‌ای تا جلسه دیروز درباره لغو مسابقات طرح نشده بود و تنها تیم مجارستان 10 روز پیش کناره‌گیری و تیم چین جایگزین شد. دو روز قبل تیم ژاپن عذرخواهی خود را بصورت مکتوب اعلام کردند. تیم کوبا نیز به ایران اعزام شده و تورلیخانوف نماینده اتحادیه جهانی هم برنامه پروازی خود را به همراه 2 مدرس اتحادیه جهانی اعلام کردند. بنابراین هیچ بحثی برای لغو مسابقات مطرح نبوده است.فدراسیون کشتی خود را موظف به پیگیری مجدانه برای گرفتن میزبانی این رقابت ها انجام خواهد داد و این موضوع از صبح امروز آغاز شده است.

رنگرز درباره برنامه های کادر فنی تیم های ملی گفت: بخشی از برنامه های فنی به 3 ماهه پاییز موکول شد و رقابت‌های ارتش‌های جهان و امیدهای جهان نیز در تقویم فدراسیون بود. در تلاش هستیم یک سری مسابقات و اعزام‌های غیر ضروری را حذف کنیم. تمرکز ما در سال جاری پیش رو بر روی کسب سهمیه های المپیک و حضور موفق در المپیک خواهد بود. بنابراین برخی برنامه‌های رده‌های پایه را به ابتدای سال 99 موکول کردیم. یکسری از آسیب ها بدنبال برگزاری اردوهای بلند مدت در رده های پایه وجود داشت که در این زمینه تجدید نظر صورت می گیرد.

وی ادامه داد: در تلاشیم با همه محدودیت‌ها و دیون برجامانده برنامه‌های تیم‌های ملی بزرگسالان را بطور کامل انجام دهیم. از حامیان مالی و بنگاه های اقتصادی می خواهیم برای کمک به کشتی در سال المپیک ورود کنند. با توجه به افزایش نرخ ارز بحث تامین مالی با دشواری روبرو شده و لازم است حامیان مالی نقش پررنگ تری در کمک به کشتی ایفا کنند. رنگرز درباره کسب سهمیه های باقیمانده المپیک در کشتی آزاد و فرنگی گفت: کار برای کسب سهمیه های المپیک با توجه به کاهش یک رویداد گزینشی بسیار سخت شده اما در تلاشیم در 2 رویداد گزینشی تمامی سهمیه های لازم را کسب کنیم.

سخنگوی فدراسیون کشتی در ادامه درباره سطح کیفی رقابت های جام جهانی با بیان اینکه جام جهانی کشتی یک رویداد درجه 2 است، گفت: ما متقاضی میزبانی جام جهانی نبودیم و از دوره های قبل به دوش فدراسیون بود و ما علی رغم میلمان سعی در میزبانی این رقابت ها داشتیم چرا که در برهه کنونی نیز مطابق با برنامه های فنی ما نبود. اگر این رقابت ها در تهران نبود ما تیمی جوان انتخاب می کردیم اما بحث میزبانی باعث شد تیمی با تجربه و جوان را آماده مسابقات کنیم.

رنگرز در ادامه نشست خبری خود درباره پروسه انتخابی تیم ملی گفت: در گذشته فرآیندی داشتیم که در نهایت به این نتیجه رسیدیم این شکل نمی‌تواند منافع کشتی ما را تامین کند. ما پروسه چند مرحله‌ای را تعریف کردیم. رقابت‌های قهرمانی کشور، انتخابی جام تختی و جام تختی جزو فرآیند انتخابی است که همه به غیر از مدال‌آوران رقابت‌های جهانی باید در آن ها شرکت کنند و در نهایت نفرات مورد نظر در رقابت های بین المللی مورد محک قرار می گیرند. ما در گذشته آسیب هایی را با فرآیند قبلی دیدیم. در سال المپیک نمی‌توانیم مسابقاتی را خارج از ضوابط برگزار کنیم اما بعد از المپیک فرآیند جدید به شکل کامل و با بررسی دقیق اجرایی خواهد شد.

وی درباره احتمال تغییرات در کادرهای فنی رده‌های پایه علی رغم عملکرد بسیار خوب آن ها، گفت: ما تا بهمن تصمیمی برای کادرهای فنی تیم‌های پایه نداریم و مباحث مطرح شده نه تکذیب و نه تایید می شود.

وی درباره اینکه شنیده می‌شود فدراسیون کشتی حدود یک ماه پیش به رییس اتحادیه جهانی کشتی ایمیل زده و عنوان کرده تهران شرایط لازم برای میزبانی جام جهانی کشتی فرنگی را ندارد، گفت: قویا این موضوع را رد می کنم کما اینکه اگر موضوعی بوده در روزهای اخیر با ان مواجه شدیم. ابتدا قرار بوده رقابت ها در ماهشهر برگزار شود و علی رغم احترامی که به مردم خوزستان قائلیم اتحادیه جهانی برگزاری این رقابت ها در جایی به غیر از تهران را قویا رد کرد و ما نیز مبالغ میزبانی خوزستان را به آن ها عودت دادیم. چطور می شود وقتی یک ماه پیش خبر خاصی در کشور نبوده ما به اتحادیه جهانی این ایمیل را زده باشیم؟

رنگرز درباره دلایل عمر کوتاه فعالیت برخی افراد منتصب از سوی علیرضا دبیر گفت: درباره تغییر آقای اسلامی خزانه دار فدراسیون یکسری موانع اداری وجود نداشت درباره مسئول کمیته بین الملل نیز ممکن است سیاست های کاری متفاوت باشد و بنابر دلایلی که جدی‌ترین آن اختلاف سلیقه و یا مباحث کاری بوده این تغییر صورت گرفت و مباحث دیگری مطرح نبوده است. تغییرات امری معمول است و ممکن است در ماه های پیش رو نیز برای رسیدن به ثبات تغییراتی صورت گیرد.

ادامه دارد....

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها