کد خبر: 363772
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۴ ۱۴:۳۳:۵۴
| |

اکبر ترکان، عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه:

بیش از گذشته دولت را همراهی کنید/ نگاه و مشی اعتدالی یکی از پیش‌نیازهای توسعه پایدار کشور است

اکبر ترکان، عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه، گفت: احزاب و جریان‌های همسو که در استقرار دولت تدبیر و امید سهیم بوده‌اند، اکنون که کشور در شرایط ویژه‌ای قرار گرفته است باید دولت را بیش از گذشته و فارغ از ملاحظات حزبی، جناحی و بویژه تمایلات انتخاباتی، همراهی کنند.

بیش از گذشته دولت را همراهی کنید/ نگاه و مشی اعتدالی یکی از پیش‌نیازهای توسعه پایدار کشور است
کد خبر: 363772
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۴ ۱۴:۳۳:۵۴

اعتمادآنلاین| اکبر ترکان، عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه، در دیدار جمعی از اعضای کمیته‌های تبلیغات و اطلاع‌رسانی این حزب، گفت: کابینه‌های یازدهم و دوازدهم، بنا به شرایط ویژه کشور و نیز مشی اعتدالی و فراجناحی آقای روحانی، کابینه‌ای تک‌حزبی یا تک‌جریانی نبوده‌اند، بلکه از منظر سیاسی اصلاحا کابینه ائتلافی به شمار می‌روند. طوری که هم‌اکنون تمامی جریان‌های همسو اعم از اصلاح‌طلبان و اصولگرایان معتدل و اعتدالیون، در سطوح مختلف مسئولیت‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی در این دولت حضور دارند، لذا همه به همان نسبتی که در اداره دولت سهیم هستند باید هم‌چون گذشته برای موفقیت آن نیز تلاش کنند.

در این نشست که به منظور بررسی و تبیین سیاست‌های تبلیغی حزب اعتدال و توسعه برگزار شد، برخی اعضای کمیته‌های تبلیغات و اطلاع‌رسانی حزب اعتدال و توسعه، رویکردها و اظهارات انتقادی برخی افراد نسبت به دولت را دارای شائبه‌های انتخاباتی و غیرمسئولانه ارزیابی کردند.

ترکان در واکنش به این اظهارات گفت: قطعا ما هم می‌توانیم انتقاداتی نسبت به عملکرد بخش‌هایی از دولت در سطوح مختلف داشته باشیم. اما ما باید جانب انصاف و عدل را رعایت کنیم و فارغ از آنکه مسئول آن بخش از دولت چه دیدگاه سیاسی دارد یا به کدام جریان و حزب تعلق دارد نقد اصلاحی خود بیان کنیم. در عین حال شرایط ویژه کشور را نیز مدنظر قرار دهیم. چرا که اصل، رضایت ملت و حرکت در مسیر قانون و خدمت به نظام است.

وی افزود: در شرایطی که کشور آماج دسیسه‌‌های دشمنان است ما خود را مکلف به حمایت همه‌جانبه از دولت و شخص آقای روحانی می‌دانیم. این، به معنای چشم‌پوشی از خطاهای احتمالی کسانی که عملکردشان در افکار عمومی به نام این دولت و شخص رئیس‌جمهور تمام می‌شود نیست.

وی برجام را یکی از توفیقات بزرگ دولت دانست و گفت: برجام در تاریخ سیاسی ایران دستاوردی بی‌نظیر است. هیچ دولتی در تاریخ نتوانسته چنین موافقنامه‌ای را با قدرت های مسلط جهان کند. گرچه اکنون به دلیل خروج آمریکا و بدعهدی‌های اروپا، تداوم این معاهده به مخاطره افتاده است، اما نباید فراموش کنیم که اگر برجام نبود، وضعیتی بسیار دشوارتر از اکنون را شاهد می‌بودیم.

عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه با اشاره به سابقه بیست ساله این حزب، تاکید کرد: اعتدال و توسعه، جزو معدود احزاب در تاریخ سیاسی جمهوری اسلامی است که دولت‌ساخته نیست و قطعا پس از پایان خدمت این دولت نیز همچون همیشه به کنشگری فعال خود در عرصه سیاسی ایران ادامه خواهد داد.

ترکان، نگاه و مشی اعتدالی را یکی از پیش‌نیازهای توسعه پایدار کشور و از الزمات حکمرانی خوب برشمرد و گفت: اینکه برخی‌ها اعتدال را «نه این و نه آن» و «هم این و هم آن» تعریف می‌کنند اشتباه است. اعتدال، یعنی عملگرایی، یعنی آنکه ضمن رد نگاه و مشی افراطی در جناح‌های سنتی موجود، از میان برنامه‌ها و مواضعی که در سطح کشور مطرح می‌شود فارغ از آنکه از اردوگاه اصولگرایان بوده یا از اردوگاه اصلاح‌طلبان، آنهایی که هم به نفع مردم و نظام است و هم قابلیت اجرایی دارد را برگزینیم و بستری را فراهم کنیم که بتوان با مشارکت همه، آن را اجرا کرد.

ترکان با تاکید بر این نکته که راز ماندگاری یک حزب در نقادی و پویایی اعضای آن است، از کمیته‌های مرکزی، شاخه‌های استانی و کانون‌های تخصصی خواست ضمن رصد و بررسی مسائل مربوط به حوزه خود، تحلیل‌هایی به‌روز از این مسایل ارائه دهند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها