کد خبر: 363785
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۴ ۱۷:۰۰:۰۰
| |

محمد دلیریان، عضو شورای فنی تیم‌های کشتی فرنگی، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

به نظر می‌رسد فدراسیون کشتی زیاد هم از لغو جام‌جهانی ناراحت نیست/ برگزاری جام‌جهانی در این شرایط اقتصادی هزینه بالایی می‌طلبید/ به عقیده من از قبل هماهنگ شده بود که مسابقات به تعویق بیفتد

عضو شورای فنی تیم‌های کشتی فرنگی گفت: به نظر می‌رسد زیاد هم از لغو جام‌جهانی ناراحت نشده‌اند. به هر حال برگزاری جام‌جهانی در این شرایط اقتصادی هزینه بالایی می‌طلبید و حالا فدراسیون می‌تواند این پول را برای اردوهای کشتی فرنگی و بچه‌های کشتی که می‌خواهند در تورنمنت‌های مختلف شرکت کنند خرج کند.

به نظر می‌رسد فدراسیون کشتی زیاد هم از لغو جام‌جهانی ناراحت نیست/ برگزاری جام‌جهانی در این شرایط اقتصادی هزینه بالایی می‌طلبید/ به عقیده من از قبل هماهنگ شده بود که مسابقات به تعویق بیفتد
کد خبر: 363785
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۴ ۱۷:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| منیژه موذن- کمیته اجرایی اتحادیه جهانی کشتی روز یکشنبه طی جلسه‌ای در استانبول برگزاری رقابت‌های جام‌جهانی کشتی فرنگی 2019 در تهران را به دلیل بروز اتفاقات اخیر در ایران به حالت تعلیق درآورد.

این اتحادیه اعلام کرد تصمیم لغو جام‌جهانی کشتی بر اساس توصیه برخی کشورها و به منظور جلوگیری از بروز هرگونه اتفاق احتمالی برای ورزشکاران گرفته شده است. مسابقات جام‌جهانی کشتی فرنگی 2019 قرار بود روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری به میزبانی سالن 12 هزار نفری مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار شود.

در پی لغو جام‌جهانی کشتی، حسن رنگرز، سخنگوی فدراسیون کشتی، در نشست مطبوعاتی صبح دوشنبه گفت: کمیته اجرایی دیروز نشستی در استانبول برگزار و تعلیق این مسابقات را دیشب به صورت ایمیلی به ایران اعلام کرد. فدراسیون برای حل این مساله با رئیس اتحادیه جهانی کشتی در ارتباط است.

رنگرز با اشاره به اقدامات فدراسیون برای برگزاری این رقابت‌ها عنوان کرد: آنچه وظیفه فدراسیون بوده در رابطه با اسکان، تغذیه، تجهیز سالن و تامین دلاری مسابقات انجام شده است و آمادگی داشتیم این تورنمنت به بهترین شکل ممکن برگزار شود. در تلاشیم که نظر اتحادیه جهانی کشتی را برای برگزاری رقابت‌ها در زمان مشخص جلب کنیم و چنانچه میسر نبود در اولین فرصت این مسابقه‌ها را به بهترین شکل در تهران برگزار خواهیم کرد.

پس از برگزاری نشست مطبوعاتی حسن رنگرز اعتمادآنلاین با محمد دلیریان، عضو شورای فنی تیم‌های کشتی فرنگی، گفت‌وگویی انجام داد که در ادامه می‌خوانید.

***

*تبعات لغو جام‌جهانی برای کشتی فرنگی ایران چه خواهد بود؟

بی‌اعتمادی به شرایط سیاسی مملکت تنها آسیب این تصمیم خواهد بود. من تصور نمی‌کنم به کشتی ما آسیبی بزند.

*سخنگوی فدراسیون کشتی در نشست خبری امروز اشاره کرد که فدراسیون قبلی علاقه‌مند به میزبانی بوده. این حرف بدان معنا نیست که فدراسیون فعلی علاقه‌ای به میزبانی نداشته است؟

من اطلاع دقیقی ندارم، اما به نظر می‌رسد زیاد هم از لغو جام‌جهانی ناراحت نشده‌اند. به هر حال برگزاری جام‌جهانی در این شرایط اقتصادی هزینه بالایی می‌طلبید و حالا فدراسیون می‌تواند این پول را برای اردوهای کشتی فرنگی و بچه‌های کشتی که می‌خواهند در تورنمنت‌های مختلف شرکت کنند خرج کند.

بعضی تیم‌ها هم اعلام کرده بودند شرکت نمی‌کنند. اگر قرار باشد تورنمنتی بدون کیفیت برگزار شود، لغو آن بهتر است. فکر می‌کنم به همین دلیل فدراسیون استقبال کرده.

*فکر می‌کنید فدراسیون پیگیر گرفتن میزبانی دوباره خواهد بود؟

هنوز دقیقاً مشخص نیست جام‌جهانی لغو شده یا به تعویق افتاده. من فکر می‌کنم لغو ناگهانی با این سرعت و چند روز مانده به آغاز مسابقات عجیب است. طبیعتاً تیم‌ها باید از ماه‌ها قبل تدارک می‌دیدند و ویزا و بلیت می‌گرفتند. در نتیجه لغو مسابقات 2 روز قبل از شروع آن به نظر منطقی نیست. به عقیده من از قبل هماهنگ شده بوده که مسابقات به تعویق بیفتد.

*یعنی فدراسیون از قبل با لغو رقابت‌ها موافقت کرده است؟

به نظر من از قبل پیش‌بینی شده و هماهنگ بوده است. ممکن است در مقطع زمانی دیگری فدراسیون به برگزاری مسابقات علاقه‌مند باشد، اما در حال حاضر چنین شرایطی نداشته است.

*وضعیت تیم کشتی فرنگی را به طور کلی چطور ارزیابی می‌کنید؟

تیم کشتی فرنگی در مسابقات جهانی سه سهمیه گرفته است. من قبلاً در تماس با آقای بنا هم گفته بودم سه سهمیه و چهار مدال می‌گیریم. در سنگین‌وزن متاسفانه اشباع شده بود که مدال نگرفت. تیم خوبی داریم و آقای بنا نمی‌تواند بعداً ادعا کند که معلوم نیست چه نتیجه‌ای بگیرند. ایشان انتخابی نمی‌گذارد وتیم انتصابی خواهد بود. در نتیجه اگر تیم ما خوب چیدمان شود، می‌تواند 2 تا سه مدال بگیرد. من این قول را به شما می‌دهم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها