کد خبر: 363828
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۵ ۰۸:۳۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

وضعیت اسفبار اقتصادی و اجتماعی در ترکیه/ سه خانواده ترک طی 2 هفته به دلیل مشکلات اقتصادی خودکشی کردند

پایگاه اخبار سوریه در گزارشی از آنکارا خبر داد شرایط اجتماعی در این کشور بسیار وخیم است و هر روز هم بر بحران اقتصادی ترکیه افزوده می‌شود. در سایه کاهش روزافزون ارزش لیر و افزایش تورم و بیکاری در این کشور تنها طی 2 هفته گذشته شاهد خودکشی سه خانواده به دلیل مشکلات اقتصادی در این کشور بودیم.

وضعیت اسفبار اقتصادی و اجتماعی در ترکیه/ سه خانواده ترک طی 2 هفته به دلیل مشکلات اقتصادی خودکشی کردند
کد خبر: 363828
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۵ ۰۸:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| رسانه‌های سوری از شرایط بد زندگی در ترکیه پرده برداشتند.

به گزارش اعتمادآنلاین، پایگاه اخبار سوریه در گزارشی از آنکارا خبر داد شرایط اجتماعی در این کشور بسیار وخیم است و هر روز هم بر بحران اقتصادی ترکیه افزوده می‌شود.

به گفته این پایگاه عرب‌زبان، در سایه کاهش روزافزون ارزش لیر و افزایش تورم و بیکاری در این کشور تنها طی 2 هفته گذشته شاهد خودکشی سه خانواده به دلیل مشکلات اقتصادی در این کشور بودیم.

بر اساس این گزارش، موج خودکشی‌ها از زمانی به راه افتاد که چهار برادر در منزل خود در محله فاتح در بخش اروپایی استانبول به زندگی‌شان پایان دادند.

بعد از آن هم یک خانواده متشکل از پدر، مادر و 2 فرزندشان در انتاکیه در جنوب کشور دست به خودکشی زدند و یک پدر به همراه 2 فرزندش باز هم در استانبول خود را کشتند.

در تمامی این موارد عامل مشترک، مشکلات اقتصادی بود.

به گفته نمایندگان پارلمان ترکیه تلاش‌هایی در راستای بایکوت اطلاعاتی پدیده خودکشی در حال انجام است.

ایهان بیلگین، نماینده پارلمان از حزب ملل دموکراتیک، در این باره گفت: روزنامه‌نگارانی در کشور به دلیل انتشار اخبار در مورد موضوع افزایش پدیده خودکشی بازداشت شده‌اند.

مرکز تحقیقات اقتصادی و اجتماعی ترکیه هم در گزارشی که آوریل گذشته منتشر شد اعلام کرد یک سوم کودکان ترکیه در شرایط فقط رشد و نمود پیدا کرده در حالیکه 8 میلیون کودک نیز در حال حاضر زیر خط فقر زندگی می کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها