کد خبر: 363840
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۵ ۰۸:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

اسرائیل سردرگم در میان قوانین و احکام

گفته می‌شود مسئولان قضایی و حقوقی رژیم صهیونیستی همچنان در یافتن پاسخی برای 2 ابهام بزرگ حقوقی خود در مورد نتانیاهو عاجز مانده‌اند.

اسرائیل سردرگم در میان قوانین و احکام
کد خبر: 363840
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۵ ۰۸:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| گفته می‌شود مسئولان قضایی و حقوقی رژیم صهیونیستی همچنان در یافتن پاسخی برای 2 ابهام بزرگ حقوقی خود در مورد نتانیاهو عاجز مانده‌اند.

به اعتقاد کارشناسان حقوقی، حتی اویخای مندلبلیت مشاور حقوقی دولت نیز که هفته گذشته رسماً نتانیاهو را در سه پرونده به فساد محکوم کرد، همچنان 2 ابهام بزرگ در رابطه با روند سیاسی در این رژیم پیش روی خود می‌بیند.

بی‌تردید یکی از دلایل پیدایش این امر، پافشاری نتانیاهو بر عدم استعفاست. او توانسته است از خلأهای قانونی برای ادامه بقای سیاسی تا آخرین حد ممکن استفاده کند.

تناقض سیاسی در ساختار رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه وقتی وزرا به محض متهم شدن به فساد مجبور به استعفا هستند اما نخست‌وزیر تنها بعد از محکوم شدن مجبور به استعفا می‌شود باعث شده تا یک تیم از مشاوران حقوقی برای حل این معضل به کار گمارده شوند.

به گزارش رادیوی رسمی رژیم صهیونیستی، اکنون یک تیم از حقوقدانان از جمله دادستان کل رژیم صهیونیستی مشغول بررسی راه‌های فرارهای قانونی نتانیاهو برای ادامه بقا در قدرت هستند.

مهم‌ترین پرسش و ابهام در این رابطه این است که نتانیاهو قانوناً از این پس حق تشکیل کابینه را خواهد داشت یا خیر؟

به گفته کارشناسان، حقوقدانان مشخص خواهند کرد که در سایه سه لایحه اتهامی علیه نتانیاهو، آیا ریولین دوباره می‌تواند او را مامور تشکیل کابینه کند یا خیر.

پاسخگویی به این پرسش در سایه بحران بزرگ سیاسی که رژیم صهیونیستی را درنوردیده بسیار حائز اهمیت است، به ویژه که نتانیاهو و رقیبش گانتس، هر یک، یک بار برای تشکیل کابینه تلاش کرده‌ و در انجام این کار ناکام مانده‌اند.

به همین خاطر نیز در حال حاضر هر یک از اعضای 120نفره کنست که توانایی جمع‌آوری 61 کرسی را یافته‌اند می‌توانند خود را به عنوان نخست‌وزیر به ریولیون معرفی و در خواست صدور حکم ماموریت کنند.

پرسش مهم‌تر اینکه آیا نتانیاهو می‌تواند به همین شکل به حضور در قدرت ادامه دهد و در عین متهم بودن در صدر قدرت باقی بماند یا اینکه ملزم به خروج از قدرت است؟

پاسخ دادن به این 2 پرسش که گفته می‌شود قرار است تا جمعه پیش رو به انجام رسد می‌تواند نه تنها آینده سیاسی نتانیاهو را مشخص کند بلکه تا حدودی شرایط سیاسی رژیم صهیونیستی را حداقل برای آینده کوتاه‌مدت به تصویر کشد.

امروز در حالی طرفداران نتانیاهو مخالفانش را به ترور شخصیتی او متهم می‌کنند که طرف مقابل او را عامل گروگان گرفته شدن کل اسرائیل قلمداد می‌کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها