کد خبر: 363972
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۵ ۱۰:۲۲:۴۵
| |

«بنگلادش» اطراف اردوگاه های مسلمانان روهینگیا را حصارکشی کرد

مقام‌های بنگلادش اعلام کردند عملیات حصارکشی در اطراف اردوگاه‌های مهاجران «روهینگیا» در منطقه کاگس بازار را آغاز کرده‌اند. این اقدام با انتقاد گروه‌های طرفدار حقوق بشر روبرو شده است.

«بنگلادش» اطراف اردوگاه های مسلمانان روهینگیا را حصارکشی کرد
کد خبر: 363972
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۵ ۱۰:۲۲:۴۵

اعتمادآنلاین| تارنمای «دیفنس نیوز» روز سه‌شنبه نوشت: عزیز احمد، فرمانده ارتش بنگلادش دراین زمینه گزارش داد عملیات ما آغاز شده است. اکنون در برخی از اردوگاه‌ها ستون‌های مورد نظر برای نصب حصار ایجاد شده است.

او افزود: روند تولید حصار و سیم‌های خاردار آغاز شده است و به زودی این حصارها برای نصب در اطراف اردوگاه های مهاجران آماده خواهند شد.

فرمانده ارتش بنگلادش همچنین اعلام کرد که دولت این کشور به دنبال ساخت 290 کیلومتر جاده در امتداد مرزهای مشترک میان بنگلادش و میانمار است.

هدف بنگلادش از نصب حصارهای خاردار در اطراف اردوگاه‌های مهاجران روهینگیا در منطقه کاگس بازار، جلوگیری از فرار آنها از این اردوگاه‌ها و اسکان مسلمانان روهینگیا در مناطق دیگر بنگلادش است.

اسدالزمان خان، وزیر کشور بنگلادش در ماه سپتامبر اعلام کرده بود این کشور به زودی عملیات حصارکشی در اطراف اردوگاه های مهاجران روهینگیا را آغاز خواهد کرد.

گروه های طرفدار حقوق بشر با انتقاد از این پروژه دولت بنگلادش اعلام کرده اند که این اقدام حق مهاجران برای جابه‌جایی آزاد را نقض می‌کند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها