هر دم از این باغ بری می‌رسد

خبرگزاری فارس امضای اصلاح‌طلبان را پای نامه‌ای که خود نوشت جعل کرد

خبرگزاری فارس شب گذشته دست به اقدام عجیب و البته بی سابقه‌ای زد. این خبرگزاری وابسته به بسیج، نامه‌ای نوشته و امضای تعدادی از اصلاح طلبان را پای آن گذاشته تا به این شکل اعلام کند، 77 امضاکنند‌ه‌ی نامه‌ی هفته گذشته مربوط به اعتراضات مردم، امضاهای خود را پس گرفته و آن را تکذیب کرده‌اند.

خبرگزاری فارس امضای اصلاح‌طلبان را پای نامه‌ای که خود نوشت جعل کرد
کد خبر: 364006
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۵ ۱۰:۵۴:۰۰

اعتمادآنلاین| اینکه خبرگزاری فارس، خود اقدام به نگارش نامه کرده و جعل امضا کند یکی از نادرترین اتفاقات در عرصه خبر است که شاید فقط یک خبرگزاری چون فارس بتواند به آن مبادرت بورزد.

هفته‌ گذشته، ساعاتی پس از شروع اعتراضات مردم به گران شدن بنزین، بیانیه‌ای با امضایی 77 نفر منتشر شد که در آن از حاکمیت و دولت خواسته شده بود تا نسبت به معترضان با خشونت رفتار نکنند، و در عین حال نسبت به سیاست افزایش قیمت بنزین نیز اعتراض کرده بود.

این بیانیه در حالی منتشر شد که اینترنت‌ها قطع شده بود و درنتیجه بسیاری از مردمی که اخبار را از طریق کانال‌های تلگرامی دنبال می‌کنند نتوانستند از وجود آن باخبر شده و آن را بخوانند، اما در مقابل از احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران، تا بعضی از سرداران چون سردار آبنوش فرمانده عملیات سازمان بسیج مستضعفین داوطلبانه دست بازنشر نامه زده و باعث شدند تا تعداد بیشتری از محتوای آن با خبر شوند. هرچند که آنان در عین حال با «باغی» خواندن نویسندگان نامه خواستار اشد مجازات برای آنان شدند و آنان را خائن و جاسوس خواندند.

اما اقدام خبرگزاری فارس در این خصوص یکی از نادرترین اتفاقات این چند روز بود. نخست عکسی منتشر شد از سایت زیتون در خارج از کشور که در واقع حاوی عکس نامه‌ای بود که در آن عده‌ای امضاهای خود را پس گرفته بودند. پس از آنکه مشخص شد این صفحه جعلی و فتوشاپ شده است فارس دست به اقدام تازه‌ای زد و خود، نامه را با امضاهای نامه‌ی نخست منتشر کرد.

جعل نامه خبرگزاری فارس چند نکته دارد که می‌توان آنها را اینگونه بر شمرد: 1)تاکید بر حضور بی‌قید و شرط در انتخابات، 2)خارجی دانستن اعتراض، 3)ضروری بودن تغییر نرخ بنزین، 4)حمله به دولت و مسول دانستن د‌ولت و 5)تاکید بر داشتن امنیت

در بخشی از این نامه که مشخصا با ادبیات خبرگزاری فارس نوشته شده آمده است: "تنها راه حل مشکلات کشور رجوع به صندوق رأی می‌باشد و بر رد هر نوع راهکار خشونت‌آمیز جایگزین پافشاری می‌کنیم."

در واقع این بخش از بیانیه یکی از اهداف این خبرگزاری در خصوص انتشار چنین جعل نامه‌ای را نشان می‌دهد، آنان به اصلاح‌طلبان دستور می‌دهند در انتخابات پیش رو بدون هیچ اما و اگر و پیش شرطی شرکت کنند.

فارس منویات خود را از زبان فعالان سیاسی اصلاح‌طلب آنهم به دروغ منتشر کرده است و البته چون مشغول بافتن دروغ بوده، فراموش کرده که بهزاد نبوی نامه‌ی نخست را امضا نکرده که حال بخواهد نامه تکذیبیه را امضا کند.

البته با پیش کشیدن پای سیدمصطفی تاج‌زاده به عنوان نویسنده نامه به نظر می رسد هدف فقط خط و نشان کشیدن برای اصلاح‌طلبان از سوی بعضی از نهادها نیست و آنها از سوی دیگر تلاش دارند تا برای یکی از فعال‌ترین چهره‌های جریان اصلاح‌طلب پرونده‌سازی کرده و او را متهم به جعل امضای تعدادی از اصلاح‌طلبان در زیر نامه‌ی خود کنند تا بدین ترتیب اعتبار او را زیر سوال برده و شاید هزینه‌ی همکاری با تاج‌زاده را نیز افزایش دهند.

اما جعل نامه فارس با واکنش هایی مواجه شد و تعدادی از افراد امضاکننده نامه، که فارس نامشان را جعل کرده بود در توییتر و فضای مجازی در این باره نوشتند و نامه خبرگزاری فارس را تکذیب کردند.

منبع: امتداد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها