کد خبر: 364008
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۵ ۱۰:۵۷:۴۹
| |

نوروزی، سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس مطرح کرد:

تاکید «رئیسی» بر بررسی پرونده‌های بازداشتی با رأفت اسلامی

حسن نوروزی، سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس، گفت که در دیدار فراکسیون ولایی با رئیس قوه قضاییه آقای رئیسی تاکید کرد که باید ضمن تفکیک هر چه سریعتر بین بازداشتی‌های بی‌گناه با گناه‌کار همه چیز بر اساس رافت اسلامی بررسی شود.

تاکید «رئیسی» بر بررسی پرونده‌های بازداشتی با رأفت اسلامی
کد خبر: 364008
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۵ ۱۰:۵۷:۴۹

اعتمادآنلاین| حسن نوروزی، سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس، با اشاره به جلسه شب گذشته اعضای فراکسیون ولایی مجلس با رئیس قوه قضاییه گفت: یکی از مباحث مطرح شده در این جلسه مربوط به افزایش قیمت بنزین بود. آقای رئیسی با اشاره به این که این تصمیم سران قوا بوده که مورد تایید رهبری قرار گرفته است تاکید داشت که باید تلاش شود که گرانی‌ها در کشور رخ ندهد کنترل لازم در بازار صورت گیرد و جلوی التهاب بازار گرفته شود. همچنین توضیحات لازم به مردم داده شود.

وی افزود: البته بحث تحولات در حوزه‌ی انرژی هم مطرح شد که قرار شد در این باره مجلس مشترکا با سران قوا تصمیم گیری کند. بدان معنا که در زمان بررسی بودجه رسیدگی می‌شود که آیا تصمیمات تنها مربوط به بنزین بوده یا همه حامل‌های انرژی را در بر می‌گیرد این که افزایش قیمت بنزین باید سه هزار تومان باشد یا این که کمتر و یا بیشتر شود.

این عضو فراکسیون ولایی مجلس درباره‌ی طرح موضوع وضعیت بازداشتی‌های اخیر با رئیس قوه قضاییه نیز گفت: آقای رئیسی توضیح داد که دستور داده هر چه سریعتر وضعیت بازداشتی‌های بی گناه و گناه کار تعیین شود و تفکیکی بین آنها صورت گیرد همچنین محاکمه و صدور احکام سریع انجام شده و ابلاغ شود. همچنین بررسی‌ها بر اساس اغماض، عفو و رافت اسلامی باشد.

نوروزی با بیان این که دراین جلسه نمایندگان مسائل منطقه خود را مطرح کردند، افزود: آقای رئیسی قول داد به مر قانون عمل و رسیدگی شود. ایشان موضوع اصلاح در قوه قضاییه را قبول داشته و گفتند که مورد اهمیت قرار می‌دهند. همچنین با تاکید بر لزوم عدم اطاله دادرسی گفتند که درهای محاکم بر روی مردم باز است و باید با مردم برخورد صحیح شود.

وی افزود:‌ آقای رئیسی درباره‌ی قوانین شورای حل اختلاف هم اشاره داشت تا 10 تا 15 روز دیگر اصلاح شده و به مجلس فرستاده می‌شود.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس همچنین اظهار کرد:‌ آقای رئیسی قول داده‌اند که وضعیت 6 هزار و 200 پذیرفته شده در آزمون بکارگیری در قوه قضاییه حل شده و آنها استخدام شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها