گزارش تحقیقات استیضاح «ترامپ» بعد از تعطیلات شکرگزاری به کمیته قضایی می‌رود

رئیس کمیته رهبری استیضاح رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد: تحقیقات در مورد تعاملات دونالد ترامپ با اوکراین به زودی وارد فاز جدیدی می‌شود و قانونگذاران قصد دارند گزارشی منتشر کنند که می‌تواند به صدور اتهامات استیضاح علیه رهبری کاخ سفید منجر شود.

گزارش تحقیقات استیضاح «ترامپ» بعد از تعطیلات شکرگزاری به کمیته قضایی می‌رود
کد خبر: 364021
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۵ ۱۱:۱۳:۰۹

اعتمادآنلاین| آدام شف، ‌رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا دوشنبه گفت، کمیته‌های دخیل در روند استیضاح پس از بازگشت قانونگذاران از تعطیلات جشن شکرگزاری در تاریخ سوم دسامبر (12 آذر)، گزارشی را برای کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا ارسال می‌کنند.

آدام شف در نامه‌ای به اعضای کنگره همچنین گفت، در گزارش مذکور موارد متعددی از سرپیچی کاخ سفید از همکاری با این تحقیقات ذکر می‌شود و این ناکامی دولت ترامپ از همکاری می‌تواند، اساس یک ماده جداگانه استیضاح -یا اتهام رسمی مانع‌تراشی کنگره- علیه این رئیس‌جمهوری جمهوری‌خواه باشد.

این قانونگذار دموکرات کمیته اطلاعاتی نوشت: «ده‌ها شاهد از دستور رئیس‌جمهوری ترامپ برای سرپیچی از احضاریه‌های قانونی پیروی کردند و کاخ سفید، وزارت امور خارجه، وزارت دفاع، دفتر مدیریت و بودجه و وزارت انرژی هیچ سندی را در پاسخ به احضاریه‌ها ارائه ندادند. در حقیقت، این کمیته‌ها هیچ سندی از هیچکدام از دستگاه‌های قوه مجریه دریافت نکردند.»

تهیه این گزارش، پیش‌نیاز لازم برای رای‌گیری احتمالی در مجلس نمایندگان تحت رهبری دموکرات‌ها در مورد استیضاح ضد ترامپ است. آدام شف در این نامه گفت: «شهادت و اسنادی که ما موفق به دستیابی به آن‌ها شده‌ایم، الگویی حقیقی را فاش می‌کند که بسیار منکوب‌کننده، مسلم و نکوهیده است.»

هفته گذشته این هیأت اطلاعاتی دو هفته جلسه علنی را پشت سر گذاشت؛ پس از چندین هفته مصاحبه با شاهدان پشت درهای بسته که هدفش فراهم کردن زمینه برای تهیه گزارشی است که اکنون نمایندگان مجلس در حال کار روی آن هستند. شف گفت که تحقیقات همچنان ادامه دارد، اما محققان ممکن است استشهادها یا دادرسی‌های بیشتری را برگزار کنند.

اگر مفاد استیضاح به تصویب برسد، سنای تحت کنترل جمهوریخواهان بعدا محاکمه‌ای را در مورد محکوم کردن ترامپ و حذف او از سمت ریاست جمهوری برگزار می‌کند. جمهوری‌خواهان تمایل اندکی برای حذف ترامپ که به دنبال انتخاب مجدد در سال 2020 است، نشان داده‌اند. ترامپ هرگونه عمل ناشایست را انکار می‌کند و او و بسیاری از همکاران جمهوری‌خواه خودش در کنگره، این تحقیق را به عنوان ساختگی، جعلی یا تلاش دموکرات‌ها برای براندازی نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2016 رد کرده‌اند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها