کد خبر: 364063
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۵ ۱۲:۰۸:۳۳
| |

مربی تیم فوتبال زنان شهرداری سیرجان:

استرالیا، یکه‌تاز اجرای تساوی دستمزدها در کنفرانس آسیا بود

مربی تیم فوتبال زنان شهرداری سیرجان گفت: در کنفرانس فوتبال آسیا به تساوی دستمزدها نپرداختند و تنها استرالیا اعلام کرد که 2 باشگاه این کشور برای اقدام به همسان‌سازی دستمزدها کرده‌اند.

استرالیا، یکه‌تاز اجرای تساوی دستمزدها در کنفرانس آسیا بود
کد خبر: 364063
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۵ ۱۲:۰۸:۳۳

اعتمادآنلاین| مریم جهان‌نجاتی، پس از حضور در کنفرانس آسیا، اظهار داشت: دومین کنفرانس ای‌اف‌سی در رابطه با بررسی مسابقات جام جهانی 2019 برگزار شد. پاتریشیا زولان مدرس فیفا، نماینده‌ای از یوفا و سرمربی تیم ملی ژاپن سخنرانان اصلی این کنفرانس بودند. مهم‌ترین موضوع بر سر آنالیز دیدارها و عدم موفقیت تیم‌های آسیایی برای صعود به مرحله یک چهارم نهایی بود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا تساوی دستمزدها هم در این کنفرانس مورد ارزیابی قرار گرفت، گفت: تساوی دستمزدها، موضوع مهمی است که نه تنها در ایران بلکه در همه جای دنیا مشاهده می‌شود. گرچه این روزها شاهد اعتراض برخی از بازیکنان تیم‌های خارجی برای تحقق این مهم بودیم اما در این کنفرانس تنها استرالیا بود که درباره همسان‌سازی دستمزدهای 2 باشگاه خود آن هم به صورت کوتاه صحبت کرد. پس از آن هیچ بحثی به این موضوع اختصاص داده نشد.

مربی تیم شهرداری سیرجان عنوان کرد: یکی از مسائل دیگری که در این کنفرانس ارزیابی شد، حضور حامیان مالی تیم‌های اروپایی قوی چون لیورپول، منچسترسیتی، آرسنال، بارسلونا در فوتبال زنان بود و اینکه چگونه آسیا باید قدم‌های آهسته خود را تندتر بردارد تا از این انقلاب بزرگی که در فوتبال زنان در حال رخ دادن است، عقب نماند. همچنین راه‌های سریع رواج فوتبال در مدارس آسیا مورد بررسی قرار گرفت. دولت انگلیس در کمتر از هفت سال، سه میلیون بازیکن فوتبال از طریق مدارس تربیت کرده است و باید کاری که انگلیسی‌ها در این عرصه انجام دادند و در آن موفق عمل کردند برای فوتبال آسیا نیز صورت پذیرد.

وی یادآور شد: باید هر چه سریعتر ارتباط خود را با مدارس بیشتر کنیم زیرا شاهد برگزاری مسابقات فوتبال در هیچ مقطع آموزش و پروش برای دختران نیستیم و تنها مسابقات قهرمانی کشور فوتسال به صورت گلخانه‌ای برگزار می‌شود. این بزرگ‌ترین مشکلی است که در فوتبال زنان ایران وجود دارد و باید اصلاح شود. حامیان مالی فوتبال در حال اجرای قوانینی در اروپا هستند که باشگاه‌ها را مجبور به تیم‌داری در فوتبال زنان می‌کند و این امر باید برای باشگاه‌های بزرگ ایران نیز اتفاق بیافتد. به دنبال مجاب کردن فدراسیون فوتبال برای تحقق سریع این موضوع هستیم.

جهان‌نجاتی در پاسخ به این پرسش که چرا بیشتر دختران فوتبالیست ایران دیدارهای جام جهانی را مشاهده نکردند، گفت: دختران ما دسترسی راحتی برای دیدن این دیدارها نداشتند و کمتر از 2 سال است که می‌توانند مسابقات خارجی را ببینند و بازیکنان تیم‌های برجسته دنیا را بشناسند و از سبک بازی‌ها اطلاع یابند. ضمن اینکه این رقابت‌ها پخش تلویزیونی نداشت. نباید فراموش کنیم که «گلنوش خسروی» نخستین لژیونر ایران به تازگی در لیگ ترکیه فعالیت خود را شروع کرده است. هنوز با فوتبال آشنا نیستیم و در ابتدای همه داستان‌های فوتبالی قرار داریم.

وی خاطرنشان کرد: فوتبال دنیا یک صنعت پول‌ساز است و باشگاه رئال مادرید از طریق بلیت‌فروشی چند سالی پول بسیار زیادی بدست می‌آورد. در اروپا کمپ‌هایی را طراحی کردند که شامل فروش لباس‌های تبلیغاتی، خرید و خیلی از موارد دیگر است و کسی که 300 دلار برای دیدار رئال مادرید و بارسلونا می‌دهد از مزایای محل اقامت و حتی رستورانی که در آن شام میل می‌کنند، برخوردار می‌شود. با وجود چنین کمپ‌هایی هنوز فوتبال مردان در اروپا تماشاگران زیادی ندارد زیرا از جذابیت فوتبال آنان کم شده و بسیاری از تیم‌ها نتیجه گرا شده‌اند.

مربی تیم شهرداری سیرجان ادامه داد: تیمی که جلوی رئال مادرید بازی می‌کند ترجیح می‌دهد یک بر صفر ببازد و تیمی مثل دورتموند در بیشتر دیدارها با نتیجه 5 بر 3 یا 6 بر 3 بازی را واگذار می‌کند. جذابیت فوتبال به تعداد گل‌های زیاد آن است اما با این وجود تماشاگران فوتبال مردان کمتر شده است. بنابراین حامیان به طرف فوتبال زنان روی آورده‌اند که برای مردم جذاب و ظریف است و ریزه‌کاری‌های زیباتری نسبت به فوتبال مردان دارد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها