کد خبر: 364111
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۵ ۱۴:۰۶:۴۸
| |

لاوروف: اطلاعاتی درباره اقدامات تحریک‌آمیز در «ادلب» دریافت کرده‌ایم

سرگئی لاوروف تاکید کرد: ما گزارش‌هایی پی‌در‌پی درباره مقدمه‌چینی‌ها برای اقدامات تحریک‌آمیز در ادلب دریافت می‌کنیم.

لاوروف: اطلاعاتی درباره اقدامات تحریک‌آمیز در «ادلب» دریافت کرده‌ایم
کد خبر: 364111
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۵ ۱۴:۰۶:۴۸

اعتمادآنلاین| سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای ایسلندی خود گفت، مسکو دریافته که کلاه‌سفیدها در حال آماده سازی برای اقدامات تحریک‌آمیز در ادلب بوده و گزارش‌هایی دال بر این امر هستند.

لاوروف امروز (سه‌شنبه) گفت: در اکثر موارد این مساله تایید شده است و چه بسا عدم اجرای آن تا به این لحظه این باشد که ما با دولت سوریه آن را افشا کرده‌ایم.

او خاطرنشان کرد: ما می‌دانیم مقدمات آن در حال اجراست و می‌دانیم اعضای کلاه‌سفیدها که سازمان اطلاعات انگلیس آن را با حمایت کشورهای غربی تاسیس و مدیریت می‌کند به طور مستقیم در آماده سازی این اقدامات تحریک‌آمیز دست دارند.

او پیشتر در کنفرانس خبری با همتای نپالی خود در مسکو به گی‌یر پدرسن، فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه هشدار داده بود که در کار کمیته تدوین قانون اساسی این کشور دخالت نکند.

لاوروف گفته بود: خطر مداخلات خارجی و تحمیل راه‌ حل‌ها از خارج بر سوری‌ها وجود دارد و همکاران ما در سازمان ملل از جمله آنتونیو گوترش، دبیر کل این سازمان و فرستاده‌ ویژه وی به سوریه باید با جدیت کامل چنین تلاش‌هایی را متوقف کنند.

لاوروف در ادامه برگزاری یک دیدار با پدرسن پیش از پایان سال جاری میلادی را دور از انتظار ندانست و تأکید کرده بود: در صورت انجام این دیدار به فرستاده سازمان ملل خواهم گفت که تنها به امور محوله به وی پایبند باشد و احترام به تمامی طرف‌ها را بدون استثنا تضمین کند، این یک اصل است که سوری‌ها خودشان به توافق برسند و به کسی اجازه‌ ندهند که در این فرایند مداخله کند.

وزیر خارجه روسیه همچنین تصریح کرد: به ویژه اینکه نباید چنین تلاش‌های مداخله‌جویانه توسط خود دفتر نماینده ویژه سازمان ملل صورت بگیرد.

لاوروف در ادامه بر تعادل جغرافیایی در کادر کارمندان دفتر فرستاده‌ سازمان ملل بر اساس اصل تاکید‌شده در منشور این سازمان مبنی بر نمایندگی جغرافیایی عادلانه تأکید کرد و افزود: بسیاری به دنبال شکست کمیته تدوین قانون اساسی سوریه هستند تا بدین واسطه اقدامات مشکوک‌شان را توجیه کنند؛ از جمله این اقدامات، افزایش مداخلات بالقوه در امور سوریه با هدف تغییر نظام آن است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها