کدام رژیم غذایی برای مقابله با «آنفلوانزا» مناسب است؟

رژیم غذایی کتوژنیک که حاوی گوشت، ماهی، مرغ و سبزیجات غیرنشاسته‌ای است، به مقابله با ویروس آنفلوانزا کمک می‌کند.

کدام رژیم غذایی برای مقابله با «آنفلوانزا» مناسب است؟
کد خبر: 364247
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۶ ۰۷:۳۸:۰۰

اعتمادآنلاین| مطالعات محققان دانشگاه یل آمریکا نشان می‌دهد رژیم غذایی کتوژنیک موجب فعال شدن زیرمجموعه سلول‌های T در ریه ها که با واکنش سیستم ایمنی به آنفلوانزا مرتبط نیستند، می‌شود و در نتیجه تولید مخاط در سلول‌های مجاری هوا افزایش یافته و به شکل موثری ویروس به دام می‌افتد.

محققان دریافتند موش‌های تغذیه‌شده با رژیم غذایی کتوژنیک در مقایسه با موش‌های تغذیه‌شده با رژیم غذایی سرشار از کربوهیدرات‌ها، توانایی بهتری در مبارزه با ویروس آنفلوانزا داشتند.

همچنین محققان دریافتند رژیم غذایی کتوژنیک موجب آزادشدن سلول‌های T گاما دلتا می شود؛ این سلول‌های سیستم ایمنی موجب تولید مخاط در پوشش سلولی ریه‌ها می‌شود. در حالی که رژیم غذایی پرکربوهیدارت چنین کاری انجام نمی دهد.

زمانی که موش‌ها بدون ژن کدگذاری کننده سلول‌های T گاما دلتا پرورش داده شدند رژیم غذایی کتوژنیک هیچ نقش محافظتی در مقابله با ویروس آنفلوانزا نداشت.

«ویشا دیپ دیکشیت»، عضو تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «این مطالعه نشان می دهد که بدن برای تولید کتون از غذای مصرفی چربی می‌سوزاند و در نتیجه سوخت مقابله با عفونت آنفلوانزا را برای سیستم ایمنی تامین می‌کند.»

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها