طی هفته اول اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت

معادل ساخت یک پالایشگاه کاهش مصرف بنزین داشتیم

کاهش مصرف بنزین طی هفته گذشته معادل ساخت یک پالایشگاه نفت خام با ظرفیت 750 هزار بشکه در روز است.

معادل ساخت یک پالایشگاه کاهش مصرف بنزین داشتیم
کد خبر: 364277
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۶ ۰۹:۴۷:۰۰

اعتمادآنلاین| مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی گفت: کاهش تقریبی 20 میلیون لیتری روزانه در مصرف بنزین طی هفته گذشته معادل ساخت یک پالایشگاه نفت خام با ظرفیت 750 هزار بشکه در روز است.

بنا بر اعلام شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، علیرضا آرمان مقدم اعلام کرد: کاهش تقریبی بیست میلیون لیتری روزانه در مصرف بنزین طی هفته گذشته معادل ساخت پالایشگاه نفت خام با ظرفیت 750 هزار بشکه در روز (سه برابر پالایشگاه تهران) و با سرمایه گذاری حدود 14 میلیارد دلار است.

میزان کاهش مصرف بنزین

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران روز گذشته در اطلاعیه‌ای اعلام کرد اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت، کاهش مصرف بنزین را درپی داشته است.

متن اطلاعیه‌ای که از سوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران صادر شده، به شرح زیر بود: به اطلاع می رساند متوسط مصرف بنزین کشور از زمان اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت، 98.8.24 تا پایان روز 98.09.03 ، حدود 79 میلیون لیتر در روز بوده است. این در حالیست که متوسط مصرف بنزین از ابتدای سال جاری تا پایان روز 98.08.23 (قبل از اجرای این طرح) حدود 98 میلیون لیتر در روز بوده است.

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با اشاره به آمارهای غیر رسمی که در برخی از جراید منتشر شده است، ضمن رد آمارهای مذکور، متوسط میزان مصرف بنزین کشور را در روز سوم آذرماه سال جاری، 75 میلیون لیتر اعلام کرد.

بامداد جمعه 24 آبان، بنزین سهمیه‌بندی شد و قیمت این فرآورده نفتی به صورت سهمیه‌ای (60 لیتر ماهانه برای خودروهای شخصی) در هر لیتر 1500 تومان و به صورت آزاد 3000 تومان تعیین شد. این تصمیم بنا بر اعلام برخی مسوولان در کاهش مصرف بنزین در کشور بی‌تاثیر نبود؛ به طوری که مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در این‌باره از کاهش 20 درصدی مصرف بنزین در روز جمعه 24 آبان نسبت به جمعه هفته پیش ( 17 آبان) خبر داد و گفت: پیش‌بینی ما این است که با اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت در بازه زمانی سه تا چهار ماهه، شاهد کاهش 8 تا 10 درصدی مصرف سوخت در کشور باشیم.

اما روز گذشته اخباری مبنی بر اینکه پیش از این مصرف روزانه بنزین در کشور 94 میلیون لیتر بوده در صورتی که طی روزهای گذشته این مصرف افزایش داشته و به 105 میلیون لیتر در روز رسیده است به نقل از رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا منتشر شد. پس از آن در این باره فاطمه کاهی - سخنگوی شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی - درباره آخرین وضعیت میزان مصرف بنزین در کشور به ایسنا اظهار کرد: شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی هنوز آمار مستندی را ارائه نداده و برای این موضوع نیاز به یک بازه زمانی یک ماهه است تا بتوان این مدت را با مدت مشابه سال گذشته مقایسه و سپس آمار دقیقی را ارائه داد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها