کد خبر: 364343
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۶ ۱۱:۰۷:۱۵
| |

احسان حدادی:

دوومیدانی مدیر سازنده ندارد/قول داده‌اند ازبرنامه‌هایم حمایت کنند

قهرمان پرتاب دیسک ایران و آسیا و دارنده مدال نقره المپیک معتقد است در دوومیدانی مدیر و مربی خوب ساخته نشده تا بتوانند برای آینده ورزشکاران زبده و کارآمدی را تربیت کنند.

دوومیدانی مدیر سازنده ندارد/قول داده‌اند ازبرنامه‌هایم حمایت کنند
کد خبر: 364343
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۶ ۱۱:۰۷:۱۵

اعتمادآنلاین| احسان حدادی پیرامون طرح پیشنهادی اش برای برگزاری یک دوره مسابقه بین المللی دوومیدانی با حضور تنی چند از ورزشکاران برتر دنیا از جمله «یوسین بولت»، گفت: در حاشیه اردویی که در مشهد داشتم با مسئولین آستان قدس رضوی در مورد طرح برگزاری یک مسابقه با حضور دوومیدانی کاران برتر دنیا صحبت کردم.

وی ادامه داد: آنها استادیوم خوب و مجهزی دارند. من طی این سالها بالای 500 استادیوم مطرح دنیا را رفته ام به نظرم در ایران بعد از استادیوم آزادی، استادیوم مشهد پتانسیل خوبی برای برگزاری مسابقه دارد. مجموعه آزادی از شهر دور است اما مجموعه ورزشی مشهد در داخل شهر بوده و ظرفیت برگزاری مسابقات مختلف را دارد. از آن طرف خراسانی ها هم به دوومیدانی بسیار علاقمند هستند به طوریکه بارها در خیابان از من در مورد برنامه ها، اردو، مربی و مسابقات ام می پرسیدند. اگر آنها دوست داشته باشند و شرایط مهیا شود و بتوانند مسائل مالی را حل کنند من می توانم برخی ورزشکاران مطرح دنیا را در چند رشته برای برگزاری یک مسابقه به ایران دعوت کنم.

حدادی خاطرنشان کرد: دایموند لیگ دوومیدانی اردیبهشت ماه سال آینده در قطر برگزار می شود و می توانیم به لحاظ نزدیکی این کشور به ما و داشتن پروازهای بین المللی از قطر به مشهد استفاده کرده و یک روز بعد از آن از برخی دوومیدانی کاران مطرح حاضر در این رویداد برای شرکت در یک مسابقه دعوت بعمل آوریم.

وی بیان کرد: نمی توانیم ورزشکاران زیادی را دعوت کنیم. با مدیر برنامه های «یوسین بولت» دوومیدانی کار سرعتی مطرح جهان می توانم رایزنی کرده و زمینه حضور وی را در مشهد فراهم کنم. همین طور یکی از پرتابگران مطرح دنیا که قهرمان المپیک است و بهترین ورزشکار پرش طول و چند نفر دیگر را. به نظرم بتوانیم ده ورزشکار را به ایران بیاوریم برای برگزاری اولین مسابقه در این سطح کافی است.

دارنده مدال نقره المپیک در مورد حضور چنین ورزشکارانی در ایران نیز خاطرنشان کرد: اگر چنین اتفاقی بیافتد دوومیدانی ایران دیده خواهد شد و همه به آن توجه خواهند کرد. با حضور چنین نفراتی، رسانه های داخلی و حتی رسانه های مختلف خارجی هم این رویداد را پوشش خواهند داد. به نظرم می توانیم اسپانسرهای خوبی را برای دوومیدانی ایران بیاوریم. از آن سو حضور فردی مانند بولت می تواند باعث گرفتن حق پخش تلویزیونی مسابقات از سوی رسانه های داخلی و خارجی بشود که این مسئله برای دوومیدانی ایران با ارزش است و می تواند به سود آینده دوومیدانی کشورمان تمام شود چرا که شاید سالها چنین اتفاقی در ورزشگاه های دوومیدانی ما نیافتد تا شاهد مسابقه دادن چنین رکورد دارانی در آن باشیم.

وی در ادامه به برنامه های تدارکاتی و ادامه تمرین با مربی آمریکایی خود اشاره کرد و گفت: در حال حاضر تهران هستم و در چند روز آینده به کیش می روم. قرار بود قرارداد مربی آمریکایی ام که یکی از پر افتخارترین پرتابگران دنیاست تمدید شود که ظاهرا قرارداد وی امضاء شده و قرار است این قرارداد را برای ما بفرستند. من دوسالی با این مربی کار کرده ام و امیدوارم بتوانم تا المپیک 2020 با خیالی آسوده با وی تمرین کنم.

حدادی در پاسخ به این سوال که « کمیته ملی المپیک اعلام کرده بود که به ورزشکارانی که سهمیه المپیک بگیرند تا المپیک ماهیانه حقوق می دهد آیا این حقوق را دریافت کرده اید یا خیر؟»، گفت نه این حقوق را دریافت نکرده ام فقط می دانم 5 میلیون تومان بوده است. تقریبا شش ماهی می شود که سهمیه المپیک را گرفته ام. در بین آقایان من و در بین خانم ها نجمه خدمتی اولین نفراتی بودیم که سهمیه المپیک 2020 را دریافت کردیم. در ملاقاتی که چند روز پیش با وزیر ورزش داشتم این مسئله هم صحبت شد و قرار شد تا دستور پرداخت آن را صادر کنند.

رکورد دار پرتاب دیسک ایران و آسیا پیرامون حمایت های صورت گرفته از سوی کمیته ملی المپیک، وزارت ورزش و فدراسیون در راه آماده سازی حضورش در المپیک 2020، گفت: فدراسیون که در حال حاضر با سرپرست مدیریت می شود اما باز هم از برنامه های من حمایت می کند اما باید منتظر شویم تا رئیس فدراسیون مشخص شود. وزارت و کمیته هم همچون همیشه حمایت کرده اند تا احسان حدادی بتواند بهترین نتیجه را در المپیک پیش رو بگیرد. در ملاقاتی که با وزیر داشتم از برنامه های من حمایت کرده و قول دادند تا همه همکاری ها انجام شود و امکاناتی را که می خواهم را در اختیارم بگذارند تا بتوانم با عملکرد خوب خودم در توکیو دل مردم ایران را شاد کنم. در مورد مسائل فدراسیون دوومیدانی هم صحبت شد تا مدیری در دوومیدانی بیاید که برای این رشته زحمت بکشد و دوومیدانی از حاشیه ها دور بیافتد.

وی در پاسخ به این سوال که « دوومیدانی در این سالها مرتبا رئیس عوض کرده و در بسیاری مواقع با سرپرست ادامه کار داده است، آیا این مسئله باعث متضرر شدن رشته دوومیدانی نمی شود؟»، گفت: قطعا متضرر می شود و این پروسه که رئیس برود و سرپرست بیاید باعث وققه در بسیاری از تصمیمات خواهد شد. تا سرپرست بخواهد نسبت به مسائل شناخت پیدا کند باید برود و رئیس جدید بیاید. خوب است سه چهارماه قبل از پایان دوره ریاست فدراسیون مقدمات کار برای تغییرات یا برگزاری مجمع صورت بگیرد تا دچار چنین شرایطی نشویم.

احسان حدادی خاطرنشان کرد: متاسفانه ما در دوومیدانی مدیر تولید نکرده ایم، همین طور مربی هم تولید نکرده ایم. وقتی این دو نباشد ورزشکار خوب هم نداریم. وقتی مدیر خوب بسازیم، می تواند مربی خوب بیارود علم مربیان ایرانی را افزایش دهد و مربی خوب بسازد و مربی خوب هم ورزشکار خوب می سازد . وقتی این ها را باهم نداریم شرایط دوومیدانی این می شود که الان هست.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها